۲۷۵۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان بهزیستی گلستان شد

اقتصاد ایران: گرگان- مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به پوشش ۹۰ هزار مددجو در این استان گفت: از ابتدای دولت شهید رییسی تا کنون دو هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان گلستانی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا طاهرزاده ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه استان گلستان حدود ۹۰ هزار مدد جو تحت پوشش بهزیستی دارد، اظهار کرد: در بهزیستی استان ۶۰ هزار نفر معلول، حدود هفت هزار زن سرپرست خانوار و چند قلو زا و ۲۰ هزار نفر معتاد بهبود یافته تحت پوشش هستند.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی افراد توان خواه در مرحله نخست مسائل کمک توانبخشی است، افزود: هزینه درمان و ایاب و ذهاب، پرداخت مستمری، حق پرستاری و پرداخت هزینه تحصیل فرزندان خانواده‌ها از جمله کارهایی که در معاونت توان بخشی صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی گلستان معاونت مسکن و اشتغال را یکی از معاونت‌های مهم دانست و گفت: یکی از اولویت‌های بهزیستی بعد از هزینه‌های درمان و وسایل توان بخشی بحث مسکن و اشتغال افراد است که تا کنون اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داد و سال گذشته توانستیم هزار واحد تحویل مددجویان بهزیستی دهیم.

واگذاری ۱۶۶ واحد مسکونی در هفته بهزیستی

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت شهید رئیسی تا کنون دو هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان شد، ادامه داد: در هفته بهزیستی امسال ۱۶۶ واحد مسکونی در استان به مددجویان تحویل داده می‌شود.

طاهرزاده اظهار کرد: سال گذشته مبلغ ۵۵ میلیارد تومان در قالب ودیعه مسکن به مددجویان بهزیستی پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مددجویان که اطلاعات آنها در سامانه بهزیستی ثبت شده است مستمری دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیچ فردی پشت نوبتی برای دریافت مستمری در استان نداریم، افزود: اگر مددجویی تحت پوشش بهزیستی است و تا کنون مستمری دریافت نکرده بعد از اطلاع دادن و مراجعه به بهزیستی بلافاصله بعد از چند روز مستمری آنها برقرار می‌شود.

پرداخت ماهانه ۲۷ میلیارد تومان مستمری

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: اکنون مستمری یک فرد که خانواده ندارد ۹۳۰ هزار تومان است و مستمری‌ها بر اساس بعد خانوارها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار مدد جو با بعد خانوار گلستانی در حال دریافت خدمات از بهزیستی هستند، یادآور شد: برای این تعداد از خانواده‌ها ماهیانه مبلغ بیش از ۲۷ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود.

طاهرزاده اظهار کرد: حدود دو هزار و ۳۰۰ خانوار ضایع نخاعی در استان داریم که ماهیانه مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود که طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است این رقم امسال افزایش پیدا کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ