اینتل می‌گوید پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ لپ‌تاپ، مشکل ناپایداری پردازنده‌های دسکتاپ را ندارند

اقتصاد ایران: اینتل با رد ادعای مربوط به ناپایداری تراشه‌های لپ‌تاپی نسل ۱۳ و ۱۴ می‌گوید این تراشه‌ها مشکلی ندارند.

ظاهراً مشکلات ناپایداری پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل همچنان ادامه دارد. بسیاری از کاربران در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی‌بر کرش‌کردن و افت عملکرد تراشه‌های دسکتاپ اینتل منتشر کرده‌اند. با وجود تلاش‌های اینتل برای رفع مشکلات، به‌نظر می‌رسد وضعیت برای اینتل بدتر شده است.

طبق گفته‌های متیو کسل، بنیان‌گذار شرکت Alderon Games، مشکلات ناپایداری در پردازنده‌های لپ‌تاپی اینتل نیز وجود دارد؛ موضوعی که تیم آبی آن را رد می‌کند.

اینتل در بیانیه‌ای به دیجیتال ترندز اعلام کرد که از گزارش‌ها درباره‌ی ناپایداری پردازنده‌های لپ‌تاپی نسل ۱۳ و ۱۴ خبر دارد: «بر اساس تحلیل عمیقی که صورت گرفته است، ما تشخیص دادیم که محصولات لپ‌تاپی‌ ما مشکلات مشابه مدل‌‌های دسکتاپی را ندارند.»

اینتل در بخش دیگری از بیانیه‌اش می‌نویسد: «مشکلات گزارش‌شده در لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ که شامل کرش‌کردن و خاموش‌شدن ناگهانی سیستم می‌شود، علائم رایجی هستند که از مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گسترده‌ ناشی می‌شوند. همان‌طور که همیشه توصیه کرده‌ایم، اگر کاربران لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده اینتل با مشکلاتی مواجه هستند، پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت کمک بیشتر با شرکت سازنده‌ی لپ‌تاپ تماس بگیرند.»

مقالات مرتبط
  • بدنامی‌های عبرت‌آموز؛ ۶ فاجعه باورنکردنی در دنیای سخت‌افزار پی‌سی
  • ادعای عجیب: برخی از پردازنده‌های اینتل «نرخ خرابی تقریباً ۱۰۰ درصدی» دارند

با توجه به بیانیه‌ی اینتل، به نظر می‌رسد مشکل ناپایداری فعلاً گریبان‌گیر پردازنده‌های لپ‌تاپی تیم آبی نشده است؛ البته باید دید آیا گزارش‌های کاربران در این خصوص همچنان ادامه خواهند داشت یا خیر.

با نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی پردازنده‌های سری Arrow Lake-S در اکتبر (مهر و آبان)، جالب خواهد بود که ببینیم تیم آبی چگونه با واکنش منفیِ بازار کنار خواهد آمد. کارشناسان، مشکلات ناپایداری را نشانه‌ای از خرابی CPU می‌دانند و شاید اینتل مجبور به فراخوان گسترده و جمع‌‌آوری پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ از بازار شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ