جزئیات نشست کارگروه نقل و انتقالات/ ۳ تغییر مهم در لیگ برتر

اقتصاد ایران: نشست اعضای کارگروه نقل و انتقالات لیگ برتر با مهدی تاج، ریاست فدراسیون فوتبال برگزار شد و اصلاحات مربوط به نقل و انتقالات تشریح گردید.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست اعضای کارگروه نقل و انتقالات لیگ برتر با مهدی تاج، ریاست فدراسیون فوتبال از ساعت ۱۴:۳۰ امروز شنبه آغاز شد.

در این نشست افزایش سهمیه بازیکنان خارجی تیم‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت که طبق نظر اعضا یک سهمیه به بازیکنان خارجی تیم‌ها اضافه و تعداد بازیکنان مجاز خارجی برای هر باشگاه به ۱+۵ رسید.

منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون و رئیس کارگروه در ابتدا توضیحاتی درمورد شرایط جذب بازیکنان خارجی طبق دستورالعمل فعلی و درخواست ۳ باشگاه پرسپولیس، استقلال و سپاهان برای این موضوع ارائه کرد.

در ادامه ماده ۳۱ دستورالعمل نقل و انتقالات، درباره تمدید یک ساله قرارداد بازیکنان بالای ۳۰ سال مباحثی مطرح شد که اعضا تأیید کردند تمدید قرارداد بازیکنان بالای ۳۵ سال یک ساله شود و نفرات زیر این سن می‌توانند قراردادی بالای ۲ سال ببندند.

مهدی تاج نیز تأکید کرد: سیاست کلی ما کمک به باشگاه‌ها است و در این زمینه نباید تبعیض هم قائل شویم. به همین دلیل اگر دستورالعمل نیاز به اصلاحاتی دارد، می‌توان این کار را انجام داد. همچنین می‌خواهیم به باشگاه‌های سازنده کمک کرده و باشگاه‌های دیگر را وادار به سازندگی کنیم.

وی افزود: چرا ما وارد این ماجرا شدیم به این دلیل که دیدیم باشگاه‌ها بسیاری از مبالغ قرادادها را به دلیل بی پولی پرداخت نمی‌کنند و قصه استراماچونی، مربیان سابق پرسپولیس و چندین بازیکن و مربی خارجی دیگر پیش می‌آید. راه درست این است که هر تیمی پول دارد، بازیکن گرانقیمت بخرد و اگر ندارد بازیکن گران قیمت خود را بفروشد.

رئیس فدراسیون اضافه کرد: فیرپلی مالی ضامن همه کارهای ما نیست اما بخشی از آن است. باید به باشگاه‌ها کمک کنیم. الان دوم آسیا هستیم اما نتایج تیم ملی ملی از ژاپن بهتر است. وقتی وارد باشگاه‌ها می‌شویم امتیازهایمان کم می‌شود. سال گذشته به دلیل اتفاقات مربوط به مجوز حرفه‌ای تعلیق بودیم اما امسال هفت باشگاه مجوز حرفه‌ای گرفتند که بیشتر از ژاپن بود و عربستان فقط توانست با ما مقابله کند. AFC برای صدور مجوز این ۷ باشگاه هیچ نگرانی هم ندارد زیرا خیلی شفاف و حساب شده عمل کردیم.

تاج تصریح کرد: بیش از ۲۰ جلسه برای کمیته بدوی و استیناف مجوز حرفه‌ای گذاشتیم. کنفدراسیون گفت باشگاه‌هایی که در گذشته جریمه یا تعلیق می‌شدند، اکنون تقدیر می‌شود و این برای ما یک امتیاز است. از لحاظ مجوز حرفه‌ای اول آسیا هستیم. هیچکس هم نمی‌تواند بگوید سندسازی شده خود باشگاه‌ها سند گذاری و بدوی و استیناف به بهترین شکل عمل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اما از لحاظ کسب نتایج باشگاه‌ها در آسیا آسیب می‌بینیم. کم کم ۶۰ تا ۷۰ هزار برای بازی‌های آسیایی باشگاه‌ها به استادیوم می‌آیند و باید به علایق مردم احترام بگذاریم. سپاهان همچنان در اصفهان بهترین دست آورد محسوب می‌شود. پرسپولیس و استقلال مورد علاقه مردم کشورمان هستند صرف نظر از هر نتیجه‌ای.
باید به باشگاه‌ها از لحاظ قانونی کمک کنیم. مردم نبریز بیشترین علاقه را به تراکتور و مازندران به قائمشهر دارند. مردم انزلی با ملوان زندگی می‌کنند. باید به عنوان مسئولان فوتبال سفره فوتبال را بزرگ کرده و با پلشتی، زیرمیزی و دوگانه نوشتن مبازره کنیم.

رئیس فدراسیون عنوان کرد: سال گذشته خیلی مورد انتقاد قرار گرفتیم که همه اعتراض کردند زیرا مدیران ما توضیح ندادند که سقف بودجه یک موضوع نیست بلکه صد موضوع است. اگر این قانون را نمی‌گذاشتیم باشگاه‌ها محروم می‌شدند و مجوز نمی‌گرفتند. یک کار اصولی و درست انجام دادیم که باید پایش بایستیم اما باید با رقبای آسیایی هم مقابله کنیم. امان از کمی توشه و درازی راه. این دستور کلی است. باید روی این موضوع فکر کنیم که دور زدن قانون از بین برود. البته باشگاه ما را دور نمی‌زند بلکه خودش را دور می‌زند. ما سقف را مشخص و قراردادها را منتشر می‌کنیم.

تاج خاطرنشان کرد:افزایش هزینه ناگهانی سبب مرگ می‌شود. مثل باشگاه‌هایی مثل استیل آذین. جریاناتی کلی هزینه می‌کنند و نیت‌شان چیز دیگری است. در نهایت هم فوتبال و باشگاه‌داری را رها می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز سه موضوع را مصوب کردیم. ابتدا سهمیه باشگاه. های خارجی یک نفر افزایش یافته و به ۱+۵ برسد. همچنین این بازیکنان باید در ۶۰ درصد مسابقات به زمین بروند نه ۶۰ درصد دقایق بازی‌ها. به جای بازیکنان بالای ۳۰ سال مصوب شد قرارداد بازیکنان بالای ۳۵ سال یک ساله باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ