فرهنگ عاشورایی نقطه وفاق و همدلی جامعه اسلامی است

اقتصاد ایران: زنجان- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به اختتامیه دومین آفرین‎واره بین المللی فیلم و عکس گفت: «راوی عشق» در زنجان، فرهنگ عاشورایی نقطه وفاق و همدلی جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی در پیام خود به دومین آفرین واره «روای عشق» که توسط احمد مقیمی مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه دومین آفرینواره بین المللی فیلم و عکس راوی عشق در زنجان قرائت شد، عنوان کرده است: قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و یارانش، سرچشمه ای جوشان بود که به دریایی عظیم، عمیق و خروشان از معارف و جلوه‌های زیبای انسانی و اسلامی انجامید و در تبیین این جلوه از ایثار همواره فرهنگ و هنر از شعر، نوحه سرایی، آثار تجسمی، موسیقی و تعزیه نقش بسزایی ایفا کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «راوی عشق» در زنجان، فرهنگ عاشورایی نقطه وفاق و همدلی جامعه اسلامی است، تاکید کرده است: لازم است اصحاب فرهنگ و هنر با نقش آفرینی خود در گسترش روز افزون فرهنگ عاشورایی در اقصی نقاط جهان تلاش کنند.

در ادامه پیام آمده است: با ظهور و بروز هنرهای جدید و تأثیر آن در فضای عمومی طی سالهای اخیر، نگرانیهایی مبنی بر به فراموشی سپردن برخی آیینهای عاشورایی ایجاد شده بود که خوشبختانه با ابتکار اهالی فرهنگ و هنر در حفظ و احیای هنرهای کهن عاشورایی بسیاری از آیینهای مذهبی و سوگواری ایام محرم بازآفرینی شده و ثبت و ضبط می‌شود.

این پیام می‌افزاید: یاد و نام امام حسین (ع) در فرهنگ ایرانیان ریشه‌ای گسترده دارد و عشق به امام حسین (ع) از کودکی در آنها نهادینه شده است و فرهنگ عاشورا در واقع عشقی است که سینه به سینه از گذشته به امروز رسیده و همچنان تداوم خواهد یافت.

در ادامه پیام تاکید شد: دومین آفرینواره بین المللی عکس و فیلم «راوی عشق» با ابزار هنر، رسیدن به کمال انسانی، فضیلت و معرفت را ثبت کرد و دهها ارزش ناب از قبیل صبر، استقامت، رشادت، ایثار، فداکاری، شهادت، لقای پروردگار، احسان و نوع دوستی در آثار زیبای هنرمندان جلوه گر و پرتوافکن شد.

در ادامه پیام آمده است: این آفرینواره توانست فضائل و ملکات اخلاقی و خودسازی امام حسین (ع) و یاران با وفایش را که گوی سبقت را در پیمودن درجات معرفت و فضیلت ربودند و نام خود را جاودانه ساختند به ثبت برساند و بار دیگر اهتزار پرچم پرافتخار حضرت ابوالفضل العباس (ع) را به چشم جهانیان بنمایاند.

این پیام می‌افزاید: حضور قابل توجه هنرمندان عکاس خارجی از کشورهای بحرین، امارات، ترکیه، لبنان، عراق، افغانستان و هند و ۷۲ هنرمند از ۲۵ استان کشور در دومین آفرین واره بین‌المللی راوی عشق این پیام را می‌رساند که فرهنگ عاشورایی نقطه وفاق و همدلی جامعه اسلامی بوده و لازم است همه اصحاب فرهنگ و هنر در تمامی عرصه‌ها با نقش آفرینی خود بیش از پیش رشادتها، بصیرت، ولایتمداری و ایثار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش و ذکر خصایل اخلاقی ائمه معصوم را به تصویر بکشند تا در گسترش روزافزون فرهنگ عاشورایی در اقصی نقاط جهان ادای دین نمایند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ