جشنواره «شمسا» فرصتی برای طراحی لباس متناسب با هویت ایرانی است

اقتصاد ایران: مشهد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره «شمسا» فرصتی است تا طراحان با استفاده از نمادهای بومی، لباس‌های متناسب با فرهنگ و هویت ما را طراحی و تولید کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین زاده ظهر شنبه در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری شمسا (طراحی و دوخت لباس فاخر ایرانی اسلامی) که با حضور مسؤولان و فعالان حوزه مد و پوشاک برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه‌های مد و لباس باید در راستای هویت بومی، ملی و فرهنگی برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی فاصله بین طراحی و تولید انبوه را از چالش‌های حوزه مد و لباس عنوان کرد و گفت: ممکن است بسیاری از طراحی‌ها به دلیل عدم همخوانی با هویت بومی نتوانند تولید خود را به انبوه برسانند، در این زمینه با صدور مجوزهای لازم، از طراحی‌های داخلی حمایت کنیم و طرح‌های شناسه شیما را به ثبت برسانیم.

وی به ظرفیت‌های مشهد به خاطر حضور میلیونی زائران اشاره کرد و افزود: مشهد به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای سوغات، فرصت بی‌نظیری برای طراحان و تولیدکنندگان حوزه پوشاک فراهم می‌کند.

حسین زاده با اشاره به اینکه جشنواره شمسا با تمرکز بر لباس اجتماعی و به ویژه مانتو، فرصتی است برای طراحان تا طرح‌های خود را در این حوزه ارائه دهند، افزود: این جشنواره می‌تواند به طراحان کمک کند تا با استفاده از نمادهای بومی، لباس‌های متناسب با فرهنگ و هویت ما را طراحی و تولید کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه جشنواره شمسا تأثیر مثبتی در حوزه مد و لباس کشور فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: این جشنواره می‌تواند با همکاری دستگاه‌های اقتصادی و تولیدی، به تولید انبوه و عرضه لباس‌های مناسب اجتماع کمک کند. جشنواره شمسا بتواند برای همه دختران و بانوان ایرانی که خواهان حضور فعال و آراسته در اجتماع هستند، فرصت مناسبی فراهم آورد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ