سالانه ۱۰ هزار دانش آموز به آمار استان البرز اضافه می شود

اقتصاد ایران: کرج- مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه سالانه ۱۰ هزار دانش آموز جدید به این استان اضافه می شود، گفت: امسال نیازمند هزار و ۹۶۱ نیرو هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حجرگشت در جلسه شورای آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز به دانش‌آموزان استان افزوده می‌شود که همین افزایش دانش‌آموز، نیروی انسانی بالایی را نیز طلب می‌کند، اظهار کرد: مجموعه مؤلفه‌های بازنشستگی، نقل و انتقال نیروها از استانی به استان دیگر، جذب و استخدام و رشد دانش آموز در سامان دهی نیروی انسانی بسیار تأثیرگذار هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در رابطه با شرایط جدید بازنشستگی گفت: امسال در استان ۱۹۶۱ نیرو داریم که شرایط بازنشستگی را دارا هستند، ولی تا امروز حتی با بازنشستگی یک نفر از آنها موافقت نشده است چرا که می‌بایست وضعیت نیروی انسانی مشخص و بعد در رابطه با خروج نیروها تصمیم گیری کنیم.

وی با بیان اینکه در گذشته اینگونه بود که هر شخصی بعد از ۳۰ سال خدمت با مدرک کارشناسی و ۳۵ سال خدمت با مدرک کارشناسی ارشد می‌توانست در خواست بازنشستگی را بدهد، ادامه داد: اما امسال آموزش و پرورش به دلیل مشکل نیروی انسانی اعلام کرده که برای مدرک کارشناسی ۳۰ سال خدمت و ۶۰ سال سن و برای مدرک کارشناسی ارشد ۳۵ سال خدمت و ۶۵ سال سن برای بازنشستگی لازم است.

حجرگشت اظهار کرد: نیروهایی که در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند معمولاً نیروهای غیر بومی هستند و متأسفانه پس از مدت کوتاهی خواستار خروج از استان می‌شوند که تا به امروز هیچیک از موارد انتقالی را نپذیرفته‌ایم مگر اینکه شرایط خاصی موجب شود.

وی گفت: امسال مجموعاً از طریق آزمون‌های استخدامی و دانشگاه فرهنگیان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر سهمیه استخدام داریم ولی سهمیه استخدامی مخصوصاً از طریق آزمون حتماً محقق نمی‌شود زیرا بعضی افراد تراز نمره را نمی‌آورند مگر اینکه همین نیروها به صورت نیرو قرار دادی پذیرفته شوند.

حجرگشت با اشاره به قانون جدید سرویس دانش آموزی بیان کرد: امسال مسئولیت سرویس مدارس به شورای ترافیک استان واگذار شده است و اولیا با ورود به سامانه‌ای به نام سامانه سپند می‌توانند درخواست سرویس فرزند خود را ثبت نمایند؛ این سامانه تا پایان تیر ماه فعال بود و در حال حاضر سامانه بسته شده است و احتمالاً در مرداد ماه سامانه برای جاماندگان مجدد باز می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ