واگذاری ۱۳۷ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در گیلان

اقتصاد ایران: رشت- مدیرکل بهزیستی گیلان از واگذاری ۱۳۷ واحد مسکونی به مددجویان این استان خبر داد و گفت: نیمی از کودکان بدسرپرست «خانواده سپاری» می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آریا طوفانی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: توانمندسازی افراد تحت پوشش بهزیستی جزو اولویت‌های سازمان است که این مهم در گیلان به جد پیگیری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان از ارائه بیش از ۳۰ هزار خدمت توسط اورژانس اجتماعی در بخش‌های مختلف خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۹ هزار نفر توسط اورژانس اجتماعی مورد مداخله قرار گرفت که بیشترین موضوعات مورد مداخله همسر آزاری و کودک آزاری گزارش شده است.

طوفانی از شناسایی ۱۲۰ کودک کار در گیلان خبر داد و بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده آمار کودک خیابانی در گیلان به صفر رسیده و گاهاً اگر کودکان خیابانی به همراه مادرانشان در معابر دیده می‌شوند «غیربومی» هستند.

وی از بازتوانی خانواده ۳۰ کودک کار خبر داد و افزود: از ۱۲۰ کودک کار ساماندهی شده در مراکز شبانه روزی فقط ۸ نفر از چرخه تحصیل خارج شدند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به نگهداری حدود ۲۷۰ کودکان بدسرپرست در مراکز شبانه روزی استان بیان کرد: در صدد هستیم با تمهیداتی که در رأس انجام شده ۵۰ درصد از کودکان بد سرپرست، «خانواده سپاری» می‌شوند.

طوفانی با بیان اینکه گیلان دارای ۴۸ هزار نفر مددجوی واجد شرایط دریافت مستمری است، گفت: بیش از ۶۵۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در گیلان وسایل کمک توانبخشی دریافت کردند.

به گفته وی، ۳ هزار نفر معلولان در مراکز شبانه روزی نگهداری داری می‌شوند که به ۲۲۰۵ نفر کمک هزینه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان از واگذاری ۱۳۷ واحد منزل مسکونی به مددجویان بهزیستی در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: به ۵۶۷ نفر از مددجویان و معلولان تسهیلات ودیعه مسکن ارائه شد.

طوفانی از ایجاد اشتغال برای ۱۸۹۱ نفر از مددجویان بهزیستی در گیلان خبر داد و بیان کرد: بیش از هزار نفر از مددجویان بهزیستی از معافیت قانونی آب، برق، گاز و صدور پروانه ساخت مسکن برخوردار شدند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۹ مرکز روانشناسی در گیلان افزود: بیش از ۲۶ هزار نفر به این مراکز مراجعه حضوری داشتند.

مدیرکل بهزیستی گیلان از فعالیت ۷۰ مرکز سرپایی درمان اعتیاد در استان خبر داد و اضافه کرد: با نظارت‌های میدانی که از مراکز کمپ ترک اعتیاد استان صورت گرفت این مراکز از ۵۰ مرکز اقامتی به ۳۵ مرکز تقلیل یافت و نظارت از این مراکز مستمر ادامه دارد.

به گفته طوفانی در سال گذشته حدود ۳۶ هزار نفر از معتادان از مراکز درمانی بهزیستی گیلان خدمت دریافت کردند.

وی با بیان اینکه متکدیان سطح رشت عموماً غیر بومی هستند، افزود: اقدامات خوبی نسبت به جمع آوری و ساماندهی متکدیان غیربومی در گیلان صورت گرفته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ