کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر حمایت شوند

اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با تشریح آخرین وضعیت کتابخانه های عمومی چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر و بیان نیازها و کمبودهای آنها، خواستار کمک به رفع مشکلات این حوزه ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر راهب ظهر شنبه در نشست با نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح آخرین وضعیت کتابخانه های عمومی چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر و بیان نیازها و کمبودهای کتابخانه ای و تجهیزاتی در این حوزه‌ها، اظهار کرد: ساختمان کتابخانه های عمومی آبدان و دوراهک به ترتیب بیش از ۹۵ و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام و تجهیز آنها بیش از پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است. م

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به مراحل نهایی ساخت و انتظار طولانی مردم این ۲ شهر برای افتتاح و استفاده از کتابخانه، درخواست داریم از محل مسئولیت‌های اجتماعی حوزه نفت و گاز و یا تملک دارایی اعتبارات لازم جهت افتتاح و تجهیز آنها تأمین شود.

راهب افزود: کتابخانه عمومی غدیر کنگان نیز به عنوان کتابخانه اصلی شهرستان با توجه به درخواست مکرر علاقمندان، نیازمند بازطراحی و تعمیرات است.‌

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی با توجه به اینکه نهادی بهره بردار است، برای بازطراحی و تعمیر کتابخانه غدیر نیازمند اعتبارات لازم است که این کتابخانه به کتابخانه ای در شأن مردم تبدیل شود.

کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر حمایت شوند

وی گفت: شهر شیرینو و روستای پرک فاقد کتابخانه عمومی هستند که امکان اختصاص زمین برای آنها از سوی مسئولان و معتمدین این ۲ منطقه وجود دارد اما برای ساخت آنها نیازمند بودجه مناسب هستیم، نیاز است مسئولان این شهرستان نسبت به این مسئله نیز همت جدی داشته باشند.

راهب خاطر نشان کرد: شهرستان عسلویه کمترین سرانه کتابخانه ای استان را دارد و با توجه به وجود صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در این منطقه، ایجاد کتابخانه های عمومی باید تسهیل شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: در شهر جم کتابخانه دوم این شهر توسط شهرداری در حال ساخت است که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق پیش بینی‌ها تا دهه فجر سال جاری به اتمام خواهد رسید اما برای تجهیز آن بیش از سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: در مناطقی که فاقد جمعیت استاندارد برای احداث کتابخانه هستند مانند برخی روستاها و حاشیه شهرها، می‌توان با راه اندازی کتابخانه سیار ضمن ارائه خدمات به علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی در ترویج فرهنگ مطالعه نیز اقدام شود.

راهب ادامه داد: در صورت تأمین خودرو برای این مسئله از سوی مسئولان شهرستان، کتابخانه های عمومی استان آمادگی تجهیز، نگهداری و تأمین نیرو کتابخانه سیار را دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ