درگیری و آشوب در لیدز انگلیس

اقتصاد ایران: رسانه‌ها از وقوع خشونت و ناآرامی‌هایی در شهر لیدز انگلیس و درگیری معترضان با نیروهای پلیس خبر دادند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "دی پرسه"، در منطقه هیرهیلز در شهر لیدز انگلیس درگیری هایی بین نیروهای پلیس با کارمندان دولت رخ داده است. دلیل این ناآرامی ها مشخص نیست.

این شورش ها و ناآرامی ها شهر لیدز در شمال انگلیس را به شدت لرزاند. پلیس شب جمعه عملیات بزرگی را در جریان این ناآرامی ها انجام داد. خبرگزاری انگلیسی پی ای گزارش داد که در جریان این درگیری ها یک خودروی پلیس واژگون شد و چندین خودرو به آتش کشیده شد. تصاویر منتشر شده یک اتوبوس سوخته را نشان می داد.

"ایوت کوپرف"، وزیر کشور انگلیس از صحنه های آشفته صحبت کرد. وی تاکید کرد: صحنه های جنایت و ناآرامی، از جمله حمله به خودروهای پلیس و وسایل نقلیه عمومی، شرم آور بود. او گفت: مسئولان باید قدرت کامل قانون را احساس کنند.

پلیس از مردم خواست تا درباره این حادثه حدس و گمان نزنند و نسبت به اطلاعات نادرست آنلاین هشدار داد. بازرسان در بیانیه ای از درگیری بین نیروهای پلیس و معترضان خبر دادند.

پلیس یورکشایر غربی اعلام کرد: جمعیتی در این منطقه جمع شده‌اند و از افسران بیشتری درخواست شده است که به منطقه بروند. این ناآرامی ها ظاهراً توسط یک اقلیت تحریک شده است. دلیل این ناآرامی ها کاملا مشخص نشده است.

پلیس گفت: ما می خواهیم به ساکنان اطمینان دهیم که به ناآرامی های رخ داده پاسخ می دهیم. مقامات همچنین فیلم های ویدئویی به اشتراک گذاشته شده آنلاین را بررسی کردند. پلیس همچنین از افرادی که برای آرام کردن ساکنان و اوضاع تلاش کردند تشکر کرد.

منابع اعلام کردند پس از حضور شماری از مردم، به تدریج دامنه این تشنج گسترده‌تر شد و دخالت و عملکرد نیرو‌های پلیس با جمعیت سبب برانگیختن خشم آنها شد و معترضان خشمگین، یک خودروی پلیس را واژگون کردند و آتش زدند. همچنین شماری از افراد، سطل‌های زباله‌ را در خیابان‌ها آتش زدند و یک اتوبوس دو طبقه را نیز به آتش کشیدند.

مقامات شهرداری لیدز ابراز امیدواری کردند پلیس، افراد مجرم را بازداشت کند. رسانه‌های انگلستان گزارش دادند سازمان آتش نشانی و نیرو‌های امدادی غرب یورکشایر، در هراس از جان کارکنان، مامورانشان را به محله آشوب زده اعزام نکردند و در ویدئو‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، مردم خودشان آتش در محله هایشان را خاموش کردند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ