اظهارنظر ضیغمی درباره تعرفه واردات خودروهای کارکرده

اقتصاد ایران: عصر خودرو- رئیس سازمان توسعه تجارت در رابطه با میانگین تعرفه واردات خودروهای کارکرده، با بیان اینکه ترجیح ما این است که میزان تعرفه‌های فعلی مصوب شود، احتمال افزایش میزان تعرفه‌ها را بعید دانسته و معتقد است شاید شرکت‌ها بخواهند تعرفه بیشتر باشد تا به واردات خودروهای نو آسیبی وارد نشود.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا،   روز چهاشنبه هفته گذشته(27 تیر ماه) دولت سیزدهم در آخرین اقداماتی که شاید مُهر خوبی در پایان کارنامه فعالیتش باشد، آیین‌نامه واردات خودروهای خارجی مدل 2019 به بالا را پس از یک بلاتکلیفی بالغ بر 13 ماهه، ابلاغ کرد که ذیل آن دست مردم عادی برای واردات این خودروها را در عین مشخص نبودن منابع ارزی، به خوبی بازگذاشته است.

در کنار مشخص نبودن منابع تامین ارز برای واردات خودروهای کارکرده که مورد تایید بانک مرکزی هم باشد، آن هم در شرایطی که چند هفته‌ای است به سبب همین مشکلات ارزی، ثبت سفارش خودروهای نو بسته شده، میزان تعرفه برای واردات خودروهای کارکرده با حداقل سن سه و حداکثر پنج سال، نیز از دیگر ابهامات این آیین‌نامه است.

در رابطه با حدودِ تعرفه میانگین واردات خودروهای خارجی مدل 2019 به بالا، مهدی ضیغمی- رئیس سازمان توسعه تجارت- صبح امروز (شنبه) در حاشیه افتتاح نمایشگاه تحول صنعت خودرو، اظهار کرد: ترجیح ما این است که همین تعرفه‌های فعلی، مصوب شوند؛ اما لازم است که جسله جمع‌بندی در کارگروه‌ها صورت گیرد و منتظر باشیم که در این کارگروه‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد و چه تصمیمی گرفته می‌شود.

وی افزود: بعید است که تصمیم دوستان بر این باشد که میزان تعرفه را افزایش دهند؛ مگر اینکه شرکت‌های واردکننده خودرو، به این موضوع معترض باشند و تقاضای افزایش میزان تعرفه واردات خودروهای کارکرده را داشته باشند تا در حقیقت به واردات خودروهای نو، آسیبی وارد نشود. تصور بنده این است که بسیاری از شرکت‌ها به دنبال این باشند که این تعرفه بالاتر باشد؛ اما در حال حاضر، منطق این است که همین تعرفه‌ها مصوب شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت، در رابطه با توقف ثبت سفارش واردات خودروهای نو طی چند هفته اخیر، نیز تصریح کرد: طبق توافقاتی که با بانک مرکزی صورت گرفته، می‌توان از محل سایر ارزها، واردات را انجام داد. این توقف فعلی، با هر منطقی که اتفاق افتاده اما در حقیقت آسیب‌زا خواهد بود. 

ضیغمی تاکید کرد: با توجه به اینکه ثبت سفارش خوبی انجام شده و در حال حاضر 1.5 تا 1.8 میلیارد دلار ثبت سفارش فعال داریم، این عدد می‌تواند به حداقل 2.5 میلیارد دلار هم برسد تا خودروهای مورد پسند مردم، وارد  و منجر به تنظیم بازار نیز شود.

وی در پایان اعلام کرد: نتایج هفدهمین دور از طرح عرضه‌ خودروهای وارداتی نیز فردا (یکشنبه) مشخص و بر روی سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی بارگذاری خواهد شد و ثبت‌نام‌کنندگان می‌توانند از طریق پروفایل کاربری خود از نتایج تخصیص، مطلع شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ