هشدار مصرف بی‌رویه‌ مُسکن‌ها و ایجاد چرخه‌ معیوبی از سردردها

اقتصاد ایران: دانشیار بیماری‌های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مصرف بی‌رویه مُسکن‌ها و عدم بهبودی سردرد، می‌تواند نوعی وابستگی به دارو و چرخه معیوبی از سردردهای ناشی از مصرف مسکن را ایجاد کند، تاکید کرد: بنابراین لازم است با مراجعه به پزشک، فرد برای هر سردرد، درمان مختص به خود را دریافت کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر فریبرز رضایی طلب، درخصوص مصرف بی‌رویه‌ مُسکن‌ها، اظهار کرد: سردرد یکی از علائم شایع در بین عموم افراد است و کمتر کسی وجود دارد که در طول عمرش به سردردهای مختلف اعم از سردردهای تنشی و سردردهای ناشی از میگرن، دچار نشده باشد.

وی، مصرف بی‌رویه‌ داروهای مسکن را زمینه‌ساز تشدید سردردها در افراد دانست و گفت: فردی که حداقل یک روز در میان یا هر روز، مصرف مسکن را به مدت حداقل سه ماه دارد و سردردش بهبود نمی‌یابد، باید مصرف داروی مسکن را متوقف کند؛ زیرا وابستگی به دارو ایجاد شده و در این شرایط با مصرف زیاد و بی رویه مسکن و عدم بهبودی سردرد فرد مبتلا، مشکلات خلقی و اضطراب نیز در او ایجاد می شود، که خود تشدید کننده سردرد است. بنابراین فرد در یک چرخه معیوبی قرار می گیرد و با بروز سردرد ملزم به مصرف مسکن می شود، سپس مصرف آن و عدم بهبودی، مجددا منجر به اضطراب و پس از آن سردرد می‌شود.

رضایی‌طلب اضافه کرد: همچنین، مصرف بی‌رویه مسکن ممکن است عوارضی همچون مشکلات کلیوی و گوارشی نیز ایجاد کند، بنابراین پیشنهاد می شود فرد برای هر سردرد، درمان مختص خود را با مراجعه به پزشک دریافت کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سردردی که طی دو تا سه هفته اخیر به یکباره به وجود آمده و موجب ناراحتی و تاری دید در فرد شده، بسیار مهم است و این علائم می تواند نشانگر مشکلات مغزی جدی تری باشد.

دانشیار بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در مواقع بروز سردرد، چنانچه فرد با علائمی همچون، افت هوشیاری و آگاهی نسبت به محیط، افزایش شدید فشارخون، گزگز و مورمورشدن یکطرفه بدن روبرو شد، باید سریعا به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ