مصوباتی که از دولت شهید رئیسی ماند و اجرایی نشد

اقتصاد ایران: مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران می‌گوید،: مصوبات خوبی در خصوص تولید کاغذ از دولت شهید رئیسی مانده است که هنوز اجرایی نشده و ما امیدواریم در دولت جدید این مصوبات اجرایی شود.

- اخبار فرهنگی -

امید نیک‌نژاد مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به مطالبات تولیدکنندگان کاغذ از دولت جدید گفت: ما هم به تبعیت از مقام معظم رهبری امیدوار هستیم، مسیری که دولت شهید رئیسی در بخش کار و خدمت داشت، دولت بعد هم ادامه دهد. با توجه به شعار سال که جهش تولید است،‌  مسیر مشخص است،‌ با توجه به شناختی که از آقای پزشکیان هم داریم و در مناظرات تلویزیونی نیز برنامه خود را بر اساس ابلاغیات مقام معظم رهبری چه در برنامه هفتم توسعه و چه برنامه‌های دیگر ذیل برنامه‌های مصوب رهبری دانستند، موضوع حمایت از تولید داخل را جدی مدنظر دارند،‌ بنابراین ما نگرانی از این نداریم که در دولت جدید موضوعی رخ دهد که تولید دچار ضرر و زیان شود.

وی ادامه داد: کاغذ کالایی استراتژیک است، دولت‌ها روی کالاهای استراتژیک حساسیت دارند، در یک مقطعی از تولید غفلت شد، اما نیاز به حمایت دارد، مصوبات خوبی از دولت قبل آمده ولی اجرای آن‌ها مانده است،‌ این مصوبات باید به دستگا‌ه‌های اجرایی تکلیف شود، ما در مصوبات حمایتی هیچ مشکلی نداریم، در اجرایی شدن مشکل داریم، عمر دولت 3 ساله بوده است،‌ اگر ادامه داشت،‌  این مصوبات در ادامه راه اجرایی می‌شد.

نیک‌نژاد تصریح کرد: مصوبات دولت قبلی در دولت جدید می‌تواند،‌ اجرایی شود، با توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبری که سال‌ها بر کاغذ داخلی تاکید کردند، راه تازه شروع شده  است  و راه شروع شده را کسی متوقف نمی‌کند.

وی ادامه داد: شایسته است،‌ سازمان جنگل‌ها،‌ بانک‌های عامل،‌ حامل‌های انرژی و... اجرای مصوبات در خصوص کاغذ را در دستور کار قرار دهند،‌ همین‌ که این مصوبات اجرایی شود، نیمی از مشکلات ما حل خواهد شد،  خصوصاً در بحث انرژی و دستگاه‌های خدمات‌رسان انرژی، انتظار ما بیشتر است، امیدواریم محدودیت مصرف برق برای صنایع از بین برود،‌ تا ما بتوانیم فرصت تولید بیشتری داشته باشیم، نه اینکه 4 ماه از سال را از دست دهیم.

نیک‌نژاد گفت: ما امسال متاسفانه به خاطر مشکلات انرژی و مشکلاتی که بانک‌ها برایمان پیش آوردند،‌ و عدم اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار6 هزار تن نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی کاهش تولید داشتیم،‌  البته 40 تا 50 روز اخیر درگیر حال و هوای انتخابات بودیم،‌ البته امیدواریم با استقرار دولت جدید و سیاست‌هایی که رئیس جمهور جدید دارند، طبیعتا نگاه حمایت از تولید داخلی است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ