هیئات‌ مذهبی یزد از پویش «هر هیئت آزادی یک زندانی» حمایت کردند

اقتصاد ایران: یزد- پویش نذر حسینی، با شعار «هر هیئت آزادی یک زندانی» امسال نیز برای پنجمین سال با تبلور شور حسینی در استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پویش نذر حسینی، با شعار هر هیئت آزادی یک زندانی امسال نیز برای پنجمین سال متوالی در استان یزد اجرا شد و مردم فهیم استان یزد در این پویش بسیار نقش آفرینی کردند.

این پویش اما امسال شکل متفاوتی به خود گرفت به طوری که مدیران پای کار آمدند و در قالب ویدئوهایی که در فضای مجازی منتشر شد از هیئات عزاداری یزد خواستند این پویش را همراهی کنند.

مهران فاطمی استاندار یزد در روز اول محرم با انتشار بیانیه‌ای از مردم خواست تا مانند سال‌های گذشته در کنار عزاداری پر شور خود، زندانیان غیر عمد را نیز فراموش نکرده و زمینه آزادی آنها را فراهم آورند.

آیت الله محمد رضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در قالب یک ویدئو از مردم و عزاداران حسینی دعوت به عمل آورد تا در کنار عزاداری و نذورات خود در حد توان به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد نیز کمک کنند تا آن دسته از افرادی که به دلیل بدهی امسال ماه محرم در کنار خانواده خود نیستند از زندان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده خود بازگردند و در هیئت به عزاداری در رسای سیدالشهدای دشت کربلا بپردازند.

حجت الاسلام حسین طهماسبی، رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنا ستاد مردمی دیه استان یزد نیز چند روز مانده به آغاز ماه محرم با اعلام خبر اجرا پویشِ هر هیئت آزادی یک زندانی از مردم و اهالی حسینیه ایران برای شرکت در این پویش دعوت به عمل آورده بود.

محمدرضا حداد زاده، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد نیز ضمن تقدیر از این اقدام زیبا و شایسته که برای پنجمین سال متوالی در استان یزد در حال اجرا است، با اشاره به آسیب‌های اجتماعی که زندان می‌تواند بر فرد زندانی و خانواده وی داشته باشد در خصوص توجه هیئت‌های عزاداری به موضوع آزادی زندانیان غیر عمد و کمک به خانواده آنها گفت و در ادامه نیز تمامی هیئت‌ها و اهالی حسینیه ایران را به شرکت در این پویش دعوت کرد.

رضا مقبلی، مدیرکل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امنا ستاد دیه استان یزد نیز با اشاره به آزادی ۲۰ زندانی غیر عمد با اجرای این پویش در سال گذشته گفت: ستاد دیه استان یزد مبدع پویش‌هایی است که برای اولین بار در کشور در این استان آغاز شده و به عنوان یک نمونه بسیار خوب در سطح کشور در حال اجرا است.

وی ادامه داد: یکی از این پویش‌ها پویش نذر حسینی با شعار هر هیئت آزادی یک زندانی است که برای پنجمین سال متوالی در استان اجرا می‌شود و امیدواریم که مانند سال‌های گذشته با کمک عزاداران حسینی شاهد آزادی تعداد بسیاری از زندانیانی باشیم که به دلایل وقوع جرایم غیر عمد در زندان‌ها استان به سر می‌برند.

مصطفی زارع زاده رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، احسان کریمی میبدی مدیرکل صدا و سیمای یزد نیز در اجرای این پویش با ستاد دیه استان همکاری ویژه‌ای کردند.

عزیزالله سیفی رئیس شورای شهر یزد، سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان و بسیاری از مداحان، هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های شاخص استان نیز با انتشار ویدئو از اهالی حسینیه ایران خواستند تا همانطور که عزاداری این استان در کشور زبانزد است با مشارکت در اجرای این پویش زمینه ساز آزادی بسیاری از زندانیان غیر عمد را فراهم کنند.

گفتنی است؛ این ویدئوها در ایام ماه محرم هر روز از طریق صدا و سیمای مرکز استان و شبکه‌های مجازی پخش شد و تأثیر زیادی در جلب حمایت هیئات شد و این پویش تا پایان ماه محرم ادامه خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ