بهره‌برداری از مجموعه ورزشی قائم بعد از ۱۷ سال

اقتصاد ایران: شهردار منطقه یک تهران با پرداختن به پروژه ورزشی قائم که امروز به بهره‌برداری رسید، گفت: این مجموعه طی ۱۷ سال ۵۵ درصد و طی ۱۷ ماه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین بهره برداری از مجموعه ورزشی، فرهنگی و تفریحی قائم (عج) امروز ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ در یکصد و سی و چهارمین پویش امید و افتخار با حضور هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، محمد آخوندی عضو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، مهدی بابایی عضو و رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران، سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری و شهروندان در منطقه یک برگزار شد.

سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک تهران در ابتدای این مراسم اظهار کرد: این پروژه از سال ۱۳۸۷ شروع به کار کرده بود و تا سال ۱۴۰۱ که همکاران ما این پروژه را مجدداً شروع کردند ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از آن زمان تا امروز پیشرفت ۴۵ درصدی داشت. ارزش به روز آن حدود ۶۲۵ میلیارد تومان است، در واقع این مجموعه ظرف ۱۷ سال ۵۵ درصد و ظرف ۱۷ ماه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: امتیاز ویژه این پروژه این است که امروز بسیاری از بخش‌های آن آماده استفاده است و فقط افتتاح بنای این مجموعه مطرح نیست. این مجموعه در ۱۵۰۰ متر زمین و در ۵ طبقه و ۷۵۰۰ متر زیربنا احداث شده و پارکینگی در دوطبقه دارد تا مزاحمتی برای همسایه‌ها و ساختمان‌های اطراف ایجاد نکند. ۲۵ فعالیت در این مجموعه انجام خواهد شد که از جمله آنها می‌توان به سالن ۱۸۰ نفره، مجموعه آکادمی دارت، آکادمی صخره نوردی، سالن ورزش‌های رزمی، نگارخانه، خانه کودک و بازی‌های فکری و تعاملی و رایانه‌ای و سرای محله اشاره کرد.

صباغ ادامه داد: حدود ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم در این مجوعه شاغل می‌شوند و این پروژه خدمات منطقه‌ای را نیز در کنار خدمات محله‌ای ارائه می‌کند. در نزدیکی پروژه رفع معارض خط ۲۰ کیلو وات انتقال برق را داشتیم و حدود ۷ میلیارد تومان خرید یک ترانس برای مجوعه هزینه در برداشته است.

شهردار منطقه یک اضافه کرد: همچنین ۲۱ پروژه دیگر در منطقه یک در حوزه‌های مختلف به ارزش ۳۴۰ میلیارد تومان تعریف شده که به مرحله قرارداد رسیده را امروز شروع به کار خواهیم کرد.

وی گفت: همزمان با پروژه قائم تلاش می‌کنیم که پروژه‌های فرهنگی و ابنیه‌ای را پیش ببریم، مجموعه سرای محله باغ فردوس با ۴۰ درصد پیشرفت، مجموعه گلابدره با حدود ۳۴ درصد پیشرفت، مجموعه ورزشی قیطریه حدود ۱۸ درصد پیشرفت، مجموعه ازگل با حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی و احداث اسکان کارگری ناحیه یک و ۹ با حدود ۸۰ درصد پیشرفت از جمله این پروژه‌ها است.

صباغ یادآور شد: ظرف یک سال و نیم گذشته برای محلاتی که طرح تفصیلی آنها آماده و مناسب نبود طرح موضعی در نظر گرفتیم. از جمله طرح موضعی محله سیمین قلعه، گلابدره، چیذر و محله شهرک محلاتی مصوب و ابلاغ شد و طرح موضعی برای برخی محلات مانند اوین- درکه و محله شهرک قائم در حال آماده سازی است تا مشکلات ساخت و ساز در این محلات مرتفع شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ