سومین جلد از کتاب «مدینه البلاغه فی خطب النبی (ص)» منتشر شد

اقتصاد ایران: مشهد- سومین جلد از کتاب «مدینه البلاغه فی خطب النبی (ص)» دربردارنده توصیه‌ها و سخنان کوتاه پیامبر (ص) از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «مدینه البلاغه فی خطب النبی (ص)» سومین جلد از مجلدات چهارگانه «مدینه البلاغه فی خطب النبی (ص)» است که در آن بیشتر سخنان رسول خدا (ص) به جز روایات فقهی، از طریق شیعه و سنی آورده شده و در ۷ باب خطبه‌ها، توصیه‌ها، اندرزها، نامه‌ها، مناظرات، دعاها و سخنان کوتاه سامان یافته است.

به گفته نویسنده این کتاب، «مدینه البلاغه» شهر دانش و فرزانگی، راه و رسم پیامبر (ص) است، فروع و اصول، علوم رسول خدا (ص) و شهر معارف اسلام، فلسفه و کلام و بیان حکمت و علت‌هاست.

خواننده با مطالعه این اثر ضمن شناختن خدا و صفات او، پیامبر (ص) و نشانه حقانیت او را نیز می‌شناسد و از مبدا و معاد و آنچه در این جهان ناپایدار است شناخت به دست می‌آورد، همچنین مؤمن را از منافق و پایداران در دین را از ناکثین و قاسطین و مارقین تشخیص می‌دهد.

این اثر، مخاطب را از سرنوشت آسمان و زمین و دین و دنیا با خبر می‌کند، خدا را آنچنان که باید می‌شناسد و او را آنگونه که شایسته است می‌پرستد، تفسیر قرآن را همان گونه که نازل شده می‌شناسد و بیانش را چنان که پیامبر (ص) شرح داده می‌بیند.

گفتار پیامبر (ص) پس از بعثت و رفتن به کوه صفا، انتخاب حضرت علی (ع) به عنوان برادر و جانشین خود و ازدواج حضرت فاطمه (س) با حضرت علی (ع) و… و همچنین خطبه این حضرت هنگام پراکنده شدن یارانش از پیرامون او در احد، آن گاه که مسلمانان در احد شکست خوردند و همچنین خطبه‌های پیامبر (ص) درباره فضیلت اهل بیت (ع) و دوست داشتن آنان از جمله مطالب این کتاب را تشکیل می‌دهد.

فقیه محدث شیخ موسی زنجانی این اثر را تألیف کرده و توسط شیخ ابراهیم انصاری، عبدالحسین انصاری زاهد، محمد حسن زبری قائنی و محمد رضا سیبویه تحقیق و تصحیح شده و کار ترجمه آن را نیز حمید رضا شیخی بر عهده داشته است.

لازم به یادآوری است، این اثر در قطع وزیری و شمارگان ۳۰۰ نسخه تهیه و تدوین شده است و در اختیار علاقمندان به مطالعه قرار گرفته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ