افزایش دموکرات‌های مطرح به درخواست‌کنندگان کناره‌گیری بایدن

اقتصاد ایران: یکی از اهداکنندگان برجسته کمک مالی به دموکرات‌ها ضمن پیوستن به جمع درخواست کنندگان کناره گیری جو بایدن، اظهار کرد بایدن بین غرور یا فضیلت یکی را انتخاب کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مایکل مورتیز» یکی از اهداکنندگان برجسته کمک های مالی به دموکرات‌ها، ضمن پیوستن به جمع درخواست کنندگان برای کناره گیری جو بایدن از ادامه رقابت های انتخاباتی، اظهار کرد بایدن باید بین غرور یا فضیلت یکی را انتخاب کند.

سرمایه گذار جسور و میلیاردر سیلیکون ولی، در ایمیلی برای نشریه نیویورک تایمز نوشت: متاسفانه، رئیس جمهور بایدن، تنها یک انتخاب بین غرور و فضیلت دارد. او می تواند کشور را به تاریکی و زمان های ظالمانه محکوم کند و یا به صدای پدر زمان گوش دهد. وقت تمام شده است.

تایمز تصریح کرد مورتیز در این ایمیل افزود که تاکنون مبلغ 7/8 میلیون دلار را برای حمایت از بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اختصاص داده که حدود 6/8 میلیون دلار آن تنها به یک گروه ضد ترامپ اهدا شده است.

مورتیز در ایمیل دیگری برای نیویورک تایمز خاطرنشان کرد تمام کمک های مالی اهدا شده برای حزب دموکرات و نه فقط جو بایدن، به حالت تعلیق درآمده است.

وی افزود: من به بایدن رای خواهم داد اما حتی دیگر یک پنی هم برای هیچ یک از برنامه های جمع آوری کمک های مالی برای کمپین بایدن، نخواهم داد.

همزمان خبرگزاری رویترز نیز از توقف چند برنامه جمع آوری کمک های مالی برای کمپین انتخاباتی جو بایدن خبر داد.  

موسس و مدیر اجرایی نتفیلیکس، بیل هریس مدیر عامل سابق پی پال، ویتنی تیلسون یکی از سرمایه گذاران برجسته دموکرات ها و ریک کاروسو میلیاردر آمریکایی، از جمله سرمایه گذاران برجسته و اهداکنندگان مهم کمک های مالی به کمپین بایدن هستند که به جمع درخواست کنندکان برای کناره گیری بایدن پیوسته و کمکهای مالی خود را قطع کرده اند. برخی اهدا کنندگان نیز از دیگران خواستند تا کمک های مالی خود به کمپین بایدن را متوقف کنند.

ویتنی تیلسون در این باره اظهار کرد احتمال اینکه بایدن ترامپ را شکست دهد بسیار نامحتمل است. حتی ثروتمندترین افراد نیز در سرمایه خود محدودیت دارند و کمک های مالی خود را برای حمایت از نامزدهای جدید اختصاص خواهند داد.

ریک کاروسو نیز در پستی نوشت: وقت آن رسیده که بایدن کناره گیری کند.     

اهداکنندگان کمک های مالی به شمار دموکرات های برجسته ای پیوستند که خواستار کناره گیری بایدن هستند. تا روز جمعه بعدازظهر، چهار سناتور دموکرات و بیش از 30 دموکرات کنگره خواستار کناره گیری بایدن از ادامه رقابت های انتخاباتی و معرفی فرد جدیدی برای جایگزینی وی شدند.

در همین حال روزنامه واشنگتن پست نوشت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، در روزهای اخیر به متحدان خود گفته است که شانس بایدن برای پیروزی به شدت کاهش یافته است و باید به شکل جدی در مورد نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تجدید نظر کند.

در روزهای اخیر بسیاری از چهره‌های شاخص دموکرات‌های ایالات متحده، نظیر نانسی پلوسی و آداف شیف نیز، از بایدن خواسته بودند تا از نامزدی در انتخابات کناره‌گیری کند.

در همین حال، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع نزدیک به جو بایدن نوشت که او از عدم توانایی خود برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آگاه است.

این افراد به نیویورک تایمز گفتند که بایدن چاره‌ای جز کناره‌گیری از رقابت‌ها ندارد و همزمان حزب دموکرات تاریخ رأی‌گیری برای معرفی بایدن به عنوان نامزد نهایی خود را تا اواسط ماه آگوست به تعویق انداخته است.

در ادامه این گزارش آمده است: عجیب نخواهد بود که بایدن به زودی از کامالا هریس به عنوان جایگزین خود اعلام حمایت کند.

از سوی دیگر نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثریت قاطع دموکرات‌ها از جانشینی کامالا هریس به جای جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر حمایت می‌کنند. در نظرسنجی مشترک یوگاو/اکونومیست 79 درصد از دموکرات‌ها گفته‌اند در صورت کناره‌گیری جو بایدن از انتخابات نوامبر از جانشینی کامالا هریس به جای او حمایت می‌کنند.

درعین حال جو بایدن در اولین موضع خود که نشان از تشدید فشار دموکرات‌ها بر وی دارد، به شبکه آمریکایی BET گفت: «اگر پزشکان به من بگویند که مشکل سلامتی دارم، برای ادامه حضور در رقابت‌ها تجدیدنظر می‌کنم».

بایدن پیش از این گفته بود: ««اگر خداوند متعال پایین بیاید و بگوید کناره‌گیری کنم، از رقابت‌ها کنار می‌روم، اما خدا پایین نیامده است!»؛ اما موضع جدید او مبنی بر اینکه اگر پزشکان بگویند، شاید کنار برود، می‌تواند یک پالس برای کناره‌گیری از رقابت‌ها باشد.

طی هفته‌های اخیر و با محرز شدن ناتوانی جسمی و ذهنی بایدن به خصوص در مناظره انتخاباتی 27 ژوئن در مقابل ترامپ، دهها نفر از نمایندگان، حامیان مالی و اعضای حزب دموکرات خواستار کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی و جایگزینی فرد دیگری با وی شده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ