دموکرات ارشد: اوباما و کلینتون به انتخاب نامزد جدید کمک کنند

اقتصاد ایران: یک نماینده دموکرات ارشد کنگره پیشنهاد داد که اوباما و کلینتون، باید به بررسی نامزدهای جدید برای یک انتخابات مقدماتی کوچک کمک کنند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «زو لوف گرین» یکی از نمایندگان ارشد دموکرات کنگره ضمن پیوستن به جمع درخواست کنندگان پرشمار کناره گیری بایدن از ادامه رقابت های انتخاباتی، پیشنهاد داد که اوباما و کلینتون، باید به بررسی نامزدهای جدید برای یک انتخابات مقدماتی کوچک کمک کنند.

لوف گرین در مصاحبه با ام اس ان بی سی، اظهار کرد چه اتفاقی می افتد اگر بایدن تصمیم به کناره گیری کند- که او تاکنون گفته است که انجام نخواهد داد- و ابراز امیدواری کرد که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر فرد جدید دیگری وارد رقابت های انتخاباتی شود.

وی افزود: او باید در این باره تصمیم بگیرد، و باید گام های سریعی در این باره برداشته شود.

لوف گرین تصریح کرد شاید یک بررسی نامزدهای جدید به میزبانی باراک اوباما و بیل کلینتون روسای جمهور سابق آمریکا، اقدامی موثر باشد. و هرکس که در این عرصه ظهور کند از جمله کامالا هریس معاون فعلی رئیس جمهور، نامزد قوی تری نسبت به این خواهد بود که تلاش کنیم تا یک فرآیند عمومی شفاف را حذف کنیم.

این سیاستمدار آمریکایی که دوست نزدیک نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان است، خاطرنشان کرد او تصور نمی کند که هریس باید به سرعت به عنوان جایگزین بایدن معرفی شود و بایدن باید به سرعت از رقابت ها کناره گیری کند. گرچه او معتقد است معاون رئیس جمهور احتمالا بهترین گزینه خواهد بود.

وی ابراز کرد من فکر نمی کنم ما بتوانیم یک تاج گذاری دیگر داشته باشیم. اما آشکار است که معاون رئیس جمهور نامزد پیشتاز خواهد بود.

پیشتر لوف گرین در نامه ای از جو بایدن خواسته بود تا از ادامه رقابت های انتخاباتی کناره گیری کند.

تا روز جمعه بعدازظهر، چهار سناتور دموکرات و بیش از 30 دموکرات کنگره خواستار کناره گیری بایدن از ادامه رقابت های انتخاباتی و معرفی فرد جدیدی برای جایگزینی وی شدند.

در همین حال روزنامه واشنگتن پست نوشت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، در روزهای اخیر به متحدان خود گفته است که شانس بایدن برای پیروزی به شدت کاهش یافته است و باید به شکل جدی در مورد نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تجدید نظر کند.

در روزهای اخیر بسیاری از چهره‌های شاخص دموکرات‌های ایالات متحده، نظیر نانسی پلوسی و آداف شیف نیز، از بایدن خواسته بودند تا از نامزدی در انتخابات کناره‌گیری کند.

در همین حال، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع نزدیک به جو بایدن نوشت که او از عدم توانایی خود برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آگاه است.

این افراد به نیویورک تایمز گفتند که بایدن چاره‌ای جز کناره‌گیری از رقابت‌ها ندارد و همزمان حزب دموکرات تاریخ رأی‌گیری برای معرفی بایدن به عنوان نامزد نهایی خود را تا اواسط ماه آگوست به تعویق انداخته است.

در ادامه این گزارش آمده است: عجیب نخواهد بود که بایدن به زودی از کامالا هریس به عنوان جایگزین خود اعلام حمایت کند.

از سوی دیگر نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثریت قاطع دموکرات‌ها از جانشینی کامالا هریس به جای جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر حمایت می‌کنند. در نظرسنجی مشترک یوگاو/اکونومیست 79 درصد از دموکرات‌ها گفته‌اند در صورت کناره‌گیری جو بایدن از انتخابات نوامبر از جانشینی کامالا هریس به جای او حمایت می‌کنند.

درعین حال جو بایدن در اولین موضع خود که نشان از تشدید فشار دموکرات‌ها بر وی دارد، به شبکه آمریکایی BET گفت: «اگر پزشکان به من بگویند که مشکل سلامتی دارم، برای ادامه حضور در رقابت‌ها تجدیدنظر می‌کنم».

بایدن پیش از این گفته بود: ««اگر خداوند متعال پایین بیاید و بگوید کناره‌گیری کنم، از رقابت‌ها کنار می‌روم، اما خدا پایین نیامده است!»؛ اما موضع جدید او مبنی بر اینکه اگر پزشکان بگویند، شاید کنار برود، می‌تواند یک پالس برای کناره‌گیری از رقابت‌ها باشد.

طی هفته‌های اخیر و با محرز شدن ناتوانی جسمی و ذهنی بایدن به خصوص در مناظره انتخاباتی 27 ژوئن در مقابل ترامپ، دهها نفر از نمایندگان، حامیان مالی و اعضای حزب دموکرات خواستار کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی و جایگزینی فرد دیگری با وی شده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ