دوران حاشیه«یاغی»ها درفوتبال تمام شده/ پرسپولیس رضاییان را نخواست

اقتصاد ایران: کارشناس فوتبال با بیان این که جابجایی بازیکنان بین تیم های بزرگ مرسوم است گفت: دوران این که انتقال یک بازیکن از پرسپولیس به استقلال و برعکس حاشیه‌ساز شود دیگر تمام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال تهران به دنبال جذب بازیکنان مدنظر خود است و در یکی از جنجالی‌ترین انتقال‌های اخیر فوتبال ایران، رامین رضائیان مدافع فصل گذشته تیم سپاهان که سابقه چند سال حضور در پرسپولیس را داشت با عقد قراردادی راهی استقلال شد تا به جدیدترین یاغی فوتبال کشورمان تبدیل شود.

استقلالی‌ها علاوه بر رضائیان، محمدحسین اسلامی از ذوب آهن، سامان فلاح از گل گهر گهر و میلاد زکی‌پور را از سپاهان به خدمت گرفته‌اند و طبق آخرین اظهار نظر فرشید سمیعی مدیرعامل باشگاه استقلال، ۳ بازیکن که شامل دو بازیکن در بخش هجومی و یک هافبک می‌شود به زودی به جمع شاگردان جواد نکونام اضافه خواهند شد.

علی لطیفی پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با فعالیت‌های نقل و انتقالاتی این تیم اظهار داشت: پس از حضور مالک جدید در باشگاه استقلال همه هواداران امیدوار بودند که در نقل و انتقالات استقلال، مشکلی برای جذب بازیکنان جدید نداشته باشد. اما در ابتدای امر این اتفاق رخ نداد که دلیل آن هم می‌توان به نابسامانی‌های مدیریتی در مجموعه مالک جدید باشگاه استقلال به واسطه روی کار آمدن دولت جدید دانست اما خدا را شکر در روزهای اخیر رامین رضائیان جذب تیم شد.

دوران حاشیه«یاغی»ها درفوتبال تمام شده/ پرسپولیس رضاییان را نخواست

رضائیان توانایی بالایی در وینگر راست بودن دارد

او ادامه داد: رامین رضائیان زمانی که در تیم راه آهن حضور داشت من به عنوان مربی در این تیم فعالیت داشتم و با توجه به توانایی که داشت تصمیم گرفتیم تا علاوه بر دفاع راست از این بازیکن در پست وینگر راست هم استفاده کنیم که در ابتدا برای او سوءتفاهم پیش آمد چون در آن زمان احمد موسوی در آن پست بازی می‌کرد و تصور رامین این بود که تبدیل به یک بازیکن ذخیره خواهد شد اما با او صحبت کردیم که توانایی‌های تو در این پست بیشتر به چشم می‌آید که خدا را شکر این طور هم شد.

لطیفی افزود: با مصدومیت یامگا و عدم حضور حردانی در استقلال، رامین رضائیان می‌تواند به تیم کمک زیادی کند. درست است که او ۳۴ سال سن دارد اما بسیار حرفه‌ای زندگی می‌کند و اخلاق بسیار خوبی دارد و اگر خودش را از حاشیه دور نگه دارد می‌تواند در استقلال موفق شود. با توجه به هواداران بیشتری که استقلال از سپاهان دارد، رضائیان با به نمایش گذاشتن عملکرد خوب خود می‌تواند عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارد و هواداران از بازیکنی که در ۵۰ متر جلو توانایی داشته باشد استقبال خواهند کرد و جای خالی بازیکنی مانند رضائیان در استقلال دیده می‌شد.

برخی‌ها می‌خواهند رضائیان را به حاشیه ببرند

کارشناس فوتبال تصریح کرد: خیلی‌ها اعتقاد دارند که چون رامین رضائیان در پرسپولیس بازی کرده نباید به استقلال می‌آمد اما به دو دلیل ما باید از این گونه حاشیه‌ها عبور کنیم. در تمام دنیا بازیکنان بین تیم‌های رقیب جا به جا می‌شوند؛ خیلی از بازیکنان از اینتر راهی میلان می‌شوند و یا از منچسترسیتی به منچستریونایتد و… می‌روند و به نظرم دوران چنین حاشیه‌هایی در فوتبال دنیا به پایان رسیده است. در گذشته تنها دو تیم استقلال و پرسپولیس در سطح فوتبال کشور مطرح بود و بازیکنان برای حضور در تیم ملی به یکی از این دو تیم می‌آمدند اما اکنون این‌طور نیست و حساسیت‌های گذشته دیده نمی‌شود. البته که کیفیت بازیکنان دهه‌های گذشته بسیار بهتر از بازیکنان کنونی بود.

او خاطر نشان کرد: ما صفت حرفه‌ای را روی نام فوتبال خود گذاشته‌ایم پس نباید از چنین انتقالی ناراحت باشیم. خیلی از بازیکنان می‌توانند درخشش بهتری در تیم رقیب خود داشته باشند. رضائیان مستقیماً از پرسپولیس راهی استقلال نشده و پس از حضور در چندین تیم تصمیم گرفت تا راهی استقلال شود. برخی‌ها به دنبال به حاشیه کشیدن رضائیان هستند، وقتی که پرسپولیس این بازیکن را نخواسته دلیلی نمی‌شود که او راهی استقلال نشود و باید به تصمیم رضائیان احترام گذاشت.

دوران حاشیه«یاغی»ها درفوتبال تمام شده/ پرسپولیس رضاییان را نخواست

باید کیفیت بازیکنان را در نظر گرفت

لطیفی در خصوص جذب بازیکنان بوسنیایی بر خلاف نظر جواد نکونام گفت: به نظرم جواد باید ابتدا کیفیت بازیکنان را در نظر بگیرد، اگر این دو بازیکن از کیفیت خوبی برخوردار بودند آنها را در تیم نگه دارد چون در فصل جدید اگر تیم نتیجه نگیرد همه سرمربی تیم را مقصر می‌دادند و کسی دنبال این نیست که فلان بازیکن آیا به درخواست باشگاه جذب شده یا سرمربی؛ پس جواد نکونام به عنوان شخص اول کادر فنی استقلال باید بهترین تصمیم را در قبال بازیکنان این تیم بگیرد.

سطح امکانات باشگاه های عربی با ایرانی‌ها قابل مقایسه نیست

پیشکسوت استقلال در رابطه با حضور این تیم در لیگ نخبگان آسیا و مصاف با تیم‌های متمول عربی تصریح کرد: علاوه بر باشگاه‌های عربستانی که بازیکنان مطرح اروپایی را جذب می‌کنند، تیم‌های اماراتی و قطری هم بازیکنان گران قیمتی را به خدمت می‌گیرند و این باشگاه‌ها از لحاظ امکانات نیز قابل قیاس با باشگاه‌های ایرانی نیستند. بازیکنان سطح اول فوتبال ایران که ملی پوش هم هستند تا ۱۰۰ میلیارد تومان از باشگاه‌های خود دستمزد دریافت می‌کنند که در چنین مبالغی در لیگ‌های ایتالیا و آلمان هم صرف هزینه بازیکنان می‌شود. باشگاه‌های ما در سطح جهانی با بازیکنان قرارداد می‌بندند اما از لحاظ امکانات اصلاً قابل مقایسه با تیم‌های بزرگ نیستند.

او ادامه داد: فوتبال ایران از لحاظ استعداد بسیار جلوتر از کشورهای حاشیه خلیج فارس است اما از لحاظ سخت افزار در برابر باشگاه‌های این کشورها عقب تر است. مطمئن باشید اگر از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری باشگاه‌های ایرانی در سطح باشگاه‌های عربی بودند با توجه به هزینه‌های زیادی که صرف نقل و انتقالات بازیکنان می‌شود، بهترین بازیکنان اروپا لیگ برتر ایران را به کشورهای عربی ترجیح می‌دادند.

مربیان کنونی استقلال دارای پتانسیل زیادی هستند

لطیفی در خصوص تقویت کادر فنی استقلال گفت: مربیانی که اکنون در استقلال حضور دارند از دانش بسیار خوبی برخوردار هستند و مهم است که جواد نکونام چگونه از آنها استفاده خواهد کرد. هر مربی با توجه به پتانسیلی که دارد دارای شرح وظایف متفاوتی است و سرمربی هم قطعاً مطابق با پتانسیل هر مربی از او در زمینه‌های مختلف استفاده خواهد کرد. مهدی هاشمی نسب و محمد نوازی هر دو در بین هواداران استقلال بسیار محبوب هستند و هرکدام در بخش‌های مختلف می‌توانند به بازیکنان استقلال کمک کنند.

او تصریح کرد: به عنوان مثال نوازی با توجه به دانشی که در سمت راست زمین دارد می‌تواند نکات بسیار مفیدی را به بازیکنان این تیم گوشزد کند. حمیدرضا رجبی و جواد نکونام در تیم پاس با یکدیگر همبازی بودند و به نظرم این دو ارتباط بسیار نزدیکی به یکدیگر دارند و رجبی به نوعی فرد امین برای نکونام محسوب می‌شود. جایگاه رجبی در هر تیمی برای سرمربی بسیار مهم و حیاتی است.

دوران حاشیه«یاغی»ها درفوتبال تمام شده/ پرسپولیس رضاییان را نخواست

استقلال باید تماشگرپسند بازی کند

لطفی افزود: من از همان روز اول گفتم که نکونام باید در استقلال حفظ شود. ما در سال‌های اخیر شاهد تغییر و تحولات زیادی در استقلال بوده‌ایم که این موضوع در روند عملکرد تیم تأثیر گذار بوده و در مقابل پرسپولیس در یک دهه اخیر ثبات بسیار خوبی در کادر فنی خود داشته و نتیجه کار خود هم دیده است. من همانطور که از حضور نکونام در استقلال حمایت کردم نسبت به نحوه بازی این تیم معترض بودم. اکنون که نکونام کاملاً مطابق خواسته‌های خود می‌تواند بازیکن جذب کند دیگر دلیلی برای بهانه‌گیری برای فصل جدید ندارد و باید بهتر از سبک سال گذشته خود استقلال را جلو ببرد. هواداران همانطور که از تیم نتیجه می‌خواهند دوست دارند بازی خوبی را هم از بازیکنان خود شاهد باشند.

او افزود: من پس از پایان مسابقات با نکونام صحبت کردم و او دلایلی آورد که می‌توان به سرمربی تیم حق داد؛ اما در فصل بیست و چهارم هواداران عملکرد تماشاگرپسند از تیم می‌خواهند و امیدوارم در فصل جدید شاهد نتیجه گرفتن استقلال همراه با نمایش یک بازی زیبا باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ