پیش‌بینی افزایش مصرف برق در چهارمحال و بختیاری

اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مصرف فعلی برق در استان ۴۸۰ مگاوات است، گفت: پیش‌بینی می‌شود حداکثر مصرف طی دو هفته آتی در استان رخ دهد.

مجید فرح‌زاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سه نوع سناریوی مصرف برق برای استان چهارمحال و بختیاری در فصل گرما پیش‌بینی شده که شامل سناریوی پیش‌بینی مصرف چهار درصد افزایش مصرف نسبت به سال گذشته، سناریوی ۶ و نیم درصد نسبت به سال گذشته و رشد بیش از هشت درصد نسبت به سال گذشته هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری افزود: متأسفانه بر اساس آمارها، مصرف در این استان طبق سناریوی سوم در حال پیش رفتن است و مصرف فعلی برق ۴۸۰ مگاوات است که نسبت به ابتدای هفته پیش سه درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه مصرف سنوات گذشته و افزایش دما، پیش‌بینی می‌شود حداکثر مصرف طی دو هفته آتی در چهارمحال و بختیاری رخ دهد، به این ترتیب مصرف از ۵۰۰ مگاوات بیشتر خواهد شد.

فرح‌زاد عنوان کرد: شرایط مصرف برق در حال کنترل است، اما ممکن است ساعات یا دقایقی به دلایل مختلف شبکه در حالت ناپایدار قرار گیرد که یکی از دلایل آن می‌تواند خرابی تأسیسات باشد، این موضوع مشکلاتی را هم برای بخش خانگی و هم بخش صنعت ایجاد می‌کند، اما از هم استانی‌ها درخواست می‌شود در این صورت صبوری کنند، تا همکاران ما مشکل پیش آمده را برطرف کرده و شبکه به حالت پایدار بازگردد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آنچه در این مواقع می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد، مدیریت مصرف و درست مصرف کردن است و از همین‌رو مشترکان می‌توانند کمک شایانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پس از شناسایی مشترکان کم‌مصرف برای آن‌ها پیامک ارسال می‌شود، تصریح کرد: از مجموع مشترکین شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری ۲۵ درصد مشترکین خوش‌مصرف هستند که در دوره دوماهه خرداد و تیر، مشمول بخشودگی قسمتی یا تمام قبوض خود شده‌اند.

فرح‌زاد بیان کرد: از این ۲۵ درصد، ۱۰ درصد بهایی بابت مصرف برق در دو ماه خرداد و تیر پرداخت نکردند و عدد پرداخت شده برای چهارمحال و بختیاری در این دو ماهه حدود ۲ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مشترکین بد مصرف، آمار کمی در استان دارد، یادآور شد: برای این مشترکین که حدود دو درصد مشترکین کل استان را به خود اختصاص داده‌اند پیام اخطار ارسال شده و قطعاً مشمول قطعی برق می‌شوند.

وی عنوان داشت: بخش کشاورزی و صنعت تا این لحظه در کنار شرکت توزیع برق بودند و در مدیریت بار استان کمک کردند، البته همچنان در سه هفته آتی به کمک بخش صنعت و کشاورزی نیاز داریم، همچنین از بخش‌های تجاری بزرگ، پاساژها و… درخواست داریم، مصرف برق خود را مدیریت کنند.

فرح‌زاد اذعان داشت: مشترکین بخش خانگی در ساعات پیک یعنی ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۲ بار روشنایی حداقلی را تنظیم کنند و وسایل سرمایشی را در حالت بهینه مصرف قرار دهند به این ترتیب که در صورت استفاده از کولر آبی از دور کُند و استفاده از کولر گازی دما را بر روی ۲۳ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنند همچنین تا حد امکان استفاده از دستگاه‌های پرمصرف برق را به ساعات غیر پیک منتقل کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری در پایان به ادارات پرمصرف هشدار داد ظرف سه هفته آینده مدیریت بار ادارات به‌صورت کامل اجرا می‌شود و برق این ادارات قطع خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ