بلاتکلیفی سوپرلیگ کاراته ودغدغه تیم‌ها/تداوم بی‌برنامگی فدراسیون

اقتصاد ایران: سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور در حالی نیمه تمام رها شده که برخی مربیان از این وضعیت گلامند هستند اما فدراسیون هنوز نتوانسته زمان مشخصی را برای برگزاری این لیگ در نظر بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فصل ۱۴۰۲ رقابت‌های سوپر لیگ کاراته که ۱۸ بهمن ماه در سالن شهید افراسیابی تهران آغاز شده همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و مشخص نبودن برنامه ادامه این مسابقات صدای تیم‌های حاضر در این مسابقات را درآورده است.

با وجود آنکه سازمان لیگ و مسابقات فدراسیون کاراته هفته دوم این رقابت‌ها را ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار کرد و امید می‌رفت، تا تیرماه پرونده این مسابقات بسته شود، اما از آن تاریخ به بعد برگزاری مسابقات انتخابی و اردوهای تیم ملی مانع از آن شد تا شاهد تداوم مسابقات باشیم.

در واقع تداوم لیگی که باید در خدمت تیم ملی باشد، اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و به نظر می‌رسد شرایطی که بر فدراسیون و برنامه‌های تیم‌های ملی حاکم است، حداقل تا اواسط آذرماه و پایان مسابقات جام جهانی و بازگشت تیم ملی، نمی‌توان انتظار برگزاری هفته سوم را داشته باشیم تا شاهد برگزاری یکی از طولانی‌ترین لیگ‌های رزمی باشیم.

حسن روحانی سرمربی تیم بیمه تعاون به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: قرار بود لیگ در خدمت تیم ملی باشد، قرار بود برنامه ریزی منظم باشد و چندین و چند وعده دیگر. متأسفانه چیزی که برای آقایان اهمیتی ندارد سوپر لیگ است، به همین دلیل به حال خود رها شده، با این نوع اجرا دیگر نباید انتظار داشته باشیم که حامی مالی به سمت کاراته بیاید و همین چند تا تیم هم فراری داده می‌شوند.

وی افزود: امیدوارم شرایط بحرانی برخی تیم‌ها دلیلی بر تعویق مداوم سوپر لیگ نباشد. ما همچنان منتظر اعلام برنامه هفته سوم هستیم. حتی اعلام کردیم که میزبانی هفته پایانی را هم قبول می‌کنیم، ولی هنوز خبر رسمی اعلام نشده است. من به عنوان مربی از شرایط اعضای تیم خبری ندارم و نمی دانم کاراته کاها در چه وضعیتی هستند، متأسفانه تداوم شرایط موجود به سوپر لیگ کاراته لطمه می‌زند.

وحید مؤمنی رئیس سازمان لیگ و مسابقات فدراسیون کاراته در مورد دلیل تعویق مداوم مسابقات گفت: قرار بود هفته سوم را در تیرماه برگزار کنیم که امتحانات دانشگاه‌ها و درخواست تیم‌ها باعث شد به دنبال زمان دیگری باشیم. در شرایط فعلی هم که تیم ملی امید برای حضور در یک تورنمنت راهی روسیه خواهد شد و نمی‌توانیم برگزار کنیم. ان شاالله با هماهنگی سازمان لیگ به زودی تاریخی را برای مشخص و اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود فدراسیون مشکل میزبانی دارد و شرایط برخی تیم‌ها باعث این بی نظمی شده، گفت: چنین چیزی صحت ندارد، برنامه‌های تیم ملی برای ما در اولویت است و بر اساس آن برنامه ریزی می‌کنیم. البته هدف ما این است که از این پس در سال‌های میلادی سوپر لیگ را برگزار کنیم که بتوانیم با برنامه مسابقات جهانی و آسیایی هماهنگ شده تا لیگ به معنای واقعی در خدمت تیم ملی باشد.

به نظر می‌رسد سازمان تیم‌های ملی می‌تواند در مدت دو سه هفته تکلیف این مسابقات را مشخص کند و تعلل بیشتر و ورود به ماه‌های شهریورماه و مهر، ادامه این مسابقات را به خطر خواهد انداخت. چرا که تیم‌های ملی درگیر مسابقات آسیایی و جهانی شده و عملاً برگزاری لیگ امکان پذیر نیست و مسابقاتی که باید در خدمت تیم ملی باشد، تعطیل خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ