«حوالی کتاب» سفیر حسین(ع) شد/ امیدواری برای ثبات برنامه

اقتصاد ایران: مجری «حوالی کتاب» اظهار امیدواری کرد این برنامه که این روزها ویژه محرم پخش می شود به برنامه‌ای مدون و همیشگی تبدیل شود.

مرتضی پرنیان مجری «حوالی کتاب» درباره این برنامه که ویژه محرم با نام «سفیر حسین» ضبط و تولید شده است به خبرنگار مهر بیان کرد: «حوالی کتاب» در مناسبت‌های مختلف روی آنتن رفته است و در این ایام با نام ویژه برنامه «سفیر حسین» پخش می‌شود که هر قسمت ۵۰ دقیقه دارد.

مهمانان «حوالی کتاب» چه کسانی بودند؟

وی اضافه کرد: این ویژه برنامه هفت قسمت دارد که شنبه و یکشنبه هفته پیش ۲ قسمت پخش شد در روزهای تاسوعا و عاشورا روی آنتن نرفت و بعد دوباره ادامه اش در دستور کار قرار گرفت. در این برنامه هر روز ۲ بخش گفت‌وگو داریم یک مهمان که خودش نویسنده کتابی است که درباره کتابش گفت و گو می‌کند و بخش دوم هم گفت و گو با کارشناس است.

«حوالی کتاب» سفیر حسین(ع) شد/ امیدواری برای ثبات برنامه

این مجری تلویزیون با اشاره به برخی از مهمانان برنامه عنوان کرد: از جمله مهمانان ما ساسان ناطق نویسنده کتاب «اعترافات کاتب کشته شده» بود که سریال «کاتب اعظم» از روی آن نوشته شده است.

وی با اشاره به دیگر نویسندگان مهمان این برنامه اظهار کرد: «اسم تو مصطفی است» به نویسندگی راضیه تجار دیگر کتابی بود که درباره آن با حضور نویسنده اش گفت و گو کردیم.

گفت و گو با نویسنده، کارشناس و پویش در برنامه

پرنیان درباره این برنامه و موضوع کتاب‌ها که با توجه به محرم بیشتر در فضای محرمی انتخاب می‌شود، عنوان کرد: محور برنامه میز کتاب‌هایی است که در هیأت‌های حسینی بر پا می‌شود. این برنامه سه مشارکت کننده دارد؛ انجمن کتاب فروشان خوشه، تلویزیون اینترنتی کتاب و شبکه تهران که براساس این مشارکت کتاب‌هایی هم انتخاب و در برنامه معرفی می‌شود. پویشی هم با نام «سفیر حسین» برپا شده است که طبق آن کتاب‌هایی که مشخص شده برای سنین مختلف و در موضوعات مشخص در برنامه ارائه می‌شود. این آثار فقط کتاب‌های عاشورایی نیست، ادبیات دفاع مقدس و جهاد و پایداری یا روایت پیشرفت هم بخشی از این کتاب هاست.

وی درباره بخش دوم برنامه نیز تصریح کرد: محمود حبیبی کسبی شاعر در حوزه سنت شعر عاشورایی یا عبدالحمید قدیریان نقاش در این برنامه درباره تصویرگری عاشورایی صحبت کردند. یا با زهیر توکلی درباره عرفان و شعر عاشورایی حرف زدیم.

بازخوردهای مثبت به برنامه

پرنیان درباره بازخوردهای برنامه نیز گفت: من از این برنامه خیلی راضی بودم و بازخوردهای خوبی هم از شبکه تهران و از مخاطبان برنامه دریافت کرده ام. به نظرم «حوالی کتاب» به نوعی قوام رسیده است و در ۵۰ دقیقه آیتم‌های مختلف برایش طرحی شده که از بخش شعرخوانی ثابت تا اتفاقات دیگر را شامل می‌شود. به نظرم یک کار متفاوتی شکل گرفته است که به تکرار هم نیفتاده است.

پرنیان با اشاره به پخش برنامه در مناسبت‌ها و انطباق با سوژه‌های مناسبتی تصریح کرد: ما درباره واقعه کربلا یا عاشورا کمتر برنامه کتاب محور داشته ایم، گاهی آیتمی در دل یک برنامه دیگر ساخته شده است یا میان برنامه‌ای در حد یک معرفی کتاب بوده است اما اینجا این فضا سر و شکل جدی تری دارد و حتی به جذابیت‌های بصری هم فکر شده است.

«حوالی کتاب» سفیر حسین(ع) شد/ امیدواری برای ثبات برنامه

وی اضافه کرد: برنامه بخش‌های مختلفی دارد که با نخ تسبیح محتوایی مناسبی هر بخش به هم متصل شده است. گره خوردن با هیأت‌های حسینی و کتاب باعث شد برنامه هم اگاهی بخشی داشته باشد و هم فضای حسی یا شور را در بر بگیرد.

این مجری تلویزیون درباره مناسبت‌های مختلفی که «حوالی کتاب» در آنها پخش شده است، گفت: اولین بار این برنامه در ۷ قسمت در هفته کتاب به پخش رسید و بعد در صد سالگی جلال آل احمد، دهه فجر، سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و دیگر مناسبت‌ها هم پخش شده است.

امیدواریم که «حوالی کتاب» یک برنامه همیشگی شود

پرنیان در پاسخ به اینکه چقدر این برنامه می‌تواند به یک برند کتابی بدل شود گفت: امیدواریم که «حوالی کتاب» بتواند به یک برنامه مدون همیشگی تبدیل شود. ظرفیت و جای خالی یک برند کتابی حس می‌شود، ما برنامه در حوزه کتاب نداریم درحالیکه مخاطب تخصصی و علاقمند حوزه کتاب چنین نیازی دارد.

وی با اشاره به پویش‌های مناسبتی نیز بیان کرد: ما در برنامه مسابقه و پویش داریم و مخاطب این پویش‌ها را همراهی می‌کند، غیر از اینها خود معرفی کتاب و گفت و گو با نویسندگان و کارشناسان هم برایش جذاب بوده است. بنابراین لازم است تا یک برنامه ثابت در این حوزه وجود داشته باشد و فکر می‌کنم پخش تلویزیونی این برنامه‌ها دسترسی راحت تری دارد چون مخاطب می‌تواند به شبکه تلویزیونی کتاب و یا تلوبیون برود و از این طریق برنامه را دریافت کند اما این دسترسی سختی‌هایی دارد و شاید همه دسترسی به اینترنت را نداشته باشند.

پرنیان درباره کتاب‌های مورد علاقه خود در زمینه محرم و پیشنهاد به مخاطبان در این زمینه بیان کرد: کتاب «عقیله» از الهام امین، درباره شخصیت حضرت زینب (س) است که از بدو تولد تا وفات ایشان را در برمی گیرد و قلم شیوایی دارد. به نظرم این کتاب غیر از محتوا برای کسانیکه علاقمند هستند دامنه کلماتشان توسعه پیدا کند هم تأثیرگذار است.

وی در پایان گفت: کتاب «عقیله» را به من دادند که در برنامه معرفی کنم و آنقدر خوشم آمد که برای خودم هم تهیه کردم. کتاب «اعترافات کاتب کشته شده» را هم خودم دوست داشتم و برایم جالب بود که از زاویه دیگری به موضوع واقعه کربلا می‌پرداخت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ