۷۱ کودک جامعه هدف بهزیستی خراسان جنوبی صاحب خانواده شدند

اقتصاد ایران: بیرجند-معاون بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طی سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۱ کودک جامعه هدف بهزیستی خراسان جنوبی به فرزند خواندگی و امین موقت واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رحیمی صبح شنبه در نشست خبری اظهار کرد: سه هزار و ۶۰۰ خانواده زن سرپرست خانوار در خراسان جنوبی از خدمات بهزیستی خراسان جنوبی بهره مند می‌شوند.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی اظهارکرد: همچنین در خراسان جنوبی ۵۴۰ خانواده چند قلو در خراسان جنوبی از خدمات بهزیستی بهره مند می‌شوند که از این تعداد ۲۸ خانواده سه قلو و بیشتر هستند.

رحیمی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۱۹ مرکز نگهداری از ایتام و کودکان بدسرپرست داریم، ادامه داد: شرایط فرزند خواندگی به لحاظ قوانین سهل تر شده است و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۱ فرزند به فرزند خواندگی و امین موقت به خانواده‌ها واگذار شده است.

وی تأکید کرد: فرزند خواندگی با امین موقت تفاوت‌هایی دارد از جمله اینکه در فرزند خواندگی فرزندی به خانواده‌ها واگذار می‌شود که پدر و مادر و … او مشخص نبوده و سرپرستی ندارد ولی در امین موقت ممکن است فرزند واگذار شده بد سرپرست باشد.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی هم بانوان مجردی داشته‌ایم که فرزندی را به سرپرست پذیرفته‌اند و هم خانواده‌هایی که علی رغم داشتن فرزند حاضر شدند فرزند جامعه بهزیستی را به عنوان فرزند دوم و سوم بپذیرند.

رحیمی ادامه داد: نکته قابل توجه اینکه مورد داشته‌ایم که خانواده‌ای سرپرستی فرزند جامعه بهزیستی را به عنوان فرزند سوم پذیرفته‌اند هر چند این فرزند مبتلا به بیماری‌هایی چون بیماری‌های خونی بوده است.

وی گفت: در موضوع فرزند خواندگی یک موضوع این است که بیشتر خانواده تمایل به پذیرش فرزند نوزاد دارند و این موضوع باعث شده که برخی خانواده‌ها در نوبت فرزندخواندگی بمانند.

با اشاره به اینکه در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی خط ۱۲۳ را عنوان خط فوری مداخله در بحران داریم، یادآور شد: در بحث پیشگیری از معلولیت بحث غربالگری ژنتیک را داریم که در شهرستان طبس به عنوان پایلوت انجام شد.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ۹ کمپ ترک اعتیاد و یک مرکز جامع ترک اعتیاد در خراسان جنوبی داریم، گفت: موضوع غربالگری بینایی و شنوایی را خانواده‌ها جدی بگیرند و در بحث غربالگری بینایی نیاز است کودکان سه تا شش سال هر سال مراجعه داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ