کشف کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد ریالی در شهرستان لردگان

اقتصاد ایران: لردگان-فرمانده انتظامی شهرستان لردگان از کشف یک فقره کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز ۶۰۰ میلیارد ریال از حساب بانکی یک شهروند در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر انتظامی‌نیا امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: فردی با در دست داشتن یک برگ مرجوعه قضائی، به پلیس فتا مراجعه کرد و عنوان داشت مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال از حسابش به‌صورت غیرمجاز برداشت شده است، بلافاصله پیگیری این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان لردگان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدام سریع و به موقع و با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی متهم برداشت‌های غیرمجاز در یکی از استان‌های کشور شدند که با هماهنگی قضائی پرونده جهت نیابت قضائی به دادسرای مربوطه ارسال شد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم با راه‌اندازی یک سایت جعلی و ارسال لینک آن از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌های کوتاه، افراد را به درگاه جعلی بانک هدایت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکی، اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کرد.

انتظامی‌نیا عنوان کرد: این اپلیکیشن‌ها شیوه‌ای برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی است و به هیچ عنوان نباید آن‌ها را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند، به نحوی که استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است.

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان در پایان خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده چنین اپلیکیشن‌هایی در فضای مجازی جهت شناسایی و دستگیری طراحان آن، موارد را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در میان بگذارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ