بهره گیری از فرصت نمایندگی مجلس در ارائه خدمت به مردم

اقتصاد ایران: زاهدان_ نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان در دیدار با جمعی از منتخبین مردم استان در مجلس شورای اسلامی بر بهره گیری از فرصت نمایندگی برای ارائه خدمت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی صبح امروز شنبه در دیدار جمعی از نمایندگان منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان که در محل نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) افزود: شما با رأی مردم، به عنوان نمایندگان مردم استان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شده و توفیق خدمت پیدا کرده اید که جای تبریک دارد، امیدواریم خداوند کمک کند تا به خوبی از عهده این مسؤولیت بر آمده و در خدمت به نظام اسلامی و مردم استان موفق عمل کنید.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: سیستان و بلوچستان دارای مردمانی شریف، نجیب، صبور و با معرفت است و هر چقدر برای خدمت به آن‌ها تلاش کنید، دارای ارزش است.

محامی بیان کرد: دوره نمایندگی مجلس فرصت کوتاهی است، هر چند عمر انسان هم به سرعت در گذر است و در مقابل زندگی ابدی آخرت فرصت کوتاهی دارد، باید از این فرصت در راستای ارائه خدمت به مردم استفاده کرده و شکرگزاری قولی و عملی داشته باشید که شکر قولی شکرگزاری از خداوند متعال و شکر عملی به این گونه است که از نعمت و فرصت در اختیار حداکثر استفاده را داشته باشید.

وی ادامه داد: برای اینکه انسان انگیزه کار شبانه روزی داشته باشد، باید نگاه توحیدی بر زندگی و کارش حاکم بوده و همه چیز را از خداوند متعال بداند و با نگاه عبادت، به خلق خدا خدمت کند.

وی گفت: در روایت داریم اگر محل مراجعه مردم قرار گرفتید و مشکلات مردم به دست شما حل می‌شود، باید این فرصت را قدر بدانید.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان یک استان پهناور با محرومیت زیاد و کارهای نشده فراوان است، هر چند که خدمات فراوانی هم صورت گرفته و به گفته خود مردم تفاوت با قبل از انقلاب مثل روز و شب بوده، اما با این وجود در غالب شاخص‌های توسعه ذیل جدول هستیم که نشان دهنده عمق محرومیت استان است و باید کار کنیم تا مشکلات کمتر شود.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: برای این کار نیازمند برنامه ریزی و اولویت‌بندی مشکلات در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستیم و باید نیازها اولویت بندی شود و بعد با روحیه بسیجی کار را جهت حل مشکلات استان پیگیری کنیم.

وی اذعان کرد: نمایندگان مجلس در کنار نمایندگی حوزه انتخابیه باید خود را نماینده همه استان بدانند، چرا که وقتی در جایگاه نمایندگی مجلس قرار گرفته‌اید در برابر همه مردم استان و کشور مسؤول هستید، شما قوه مقننه کشور را تشکیل می‌دهید و قوانین را در سطح کشور به تصویب می‌رسانید.

محامی در ادامه بر لزوم انسجام، همکاری، اتحاد بین نمایندگان و یک صدا دنبال کردن مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: در دوره قبل، به نمایندگان عرض کردم مجمع نمایندگان را شکل بدهید و جلسات ماهانه داشته باشید و یک صدا کار و مشکلات را دنبال کنید که متأسفانه کمتر تحقق پیدا کرد و عدم توجه به این نکته به استان لطمه وارد می‌کرد.

وی اضافه کرد: در دوره‌های گذشته، هر کدام از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نزد ما آمده و زحمات خود را برای استان بیان می‌کردند که بنده نیز تقدیر و تشکر داشتم اما مطرح می‌کردم که اگر کار به صورت جمعی بود، می‌توانستید کار را بهتر و بیشتر پیش ببرید و حتی اگر به اتفاق نمایندگان استان‌های هم‌جوار دردهای مشترک را پیگیری می‌کردید، قطعاً کار شما تاثیرگذارتر می‌شد و تقاضای ما از نمایندگان دوره جدید اتحاد، انسجام، انجام کار تشکیلاتی و تقسیم کار است تا هر کدام بخشی از کار را دنبال کنند.

محامی تاکید کرد: بنده در گذشته هم عرض کرده‌ام اگر حرکت رو به رشد استان با همین شتاب ادامه پیدا کند و توقفی ایجاد نشود، به امید خدا طی سه تا پنج سال آینده، چهره سیستان و بلوچستان کاملاً متفاوت خواهد شد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در اولویت بندی مسائل استان یکی از اولویت‌های مهم حفظ و تحکیم وحدت و انسجام درون سیستان و بلوچستان است و تعامل مردم با یکدیگر، مردم با مسؤولان، مسؤولان با یکدیگر و همه افراد با نظام اسلامی حائز اهمیت است که در این صورت با امنیت پایدار روبرو خواهیم بود و در غیر این صورت دود آن در چشم مردم می‌رود.

محامی افزود: از روزی که بنده در جایگاه نمایندگی رهبری به استان آمدم با توجه به مبانی مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان امور را در بخش شیعه و اهل سنت پیش بردم و در حوزه اهل‌سنت اعلام کردم که سیاست کلی ما در خصوص اهل سنت، تعامل مثبت، فعال، اثرگذار و هوشمند است به این معنا که قصد تقابل و درگیری نداریم و تعامل باید اثرگذار باشد و تنها دلخوش به احوال‌پرسی‌های روزانه نیستیم، زیرا هیچ گونه تأثیری در رسیدن به اهداف نظام و انقلاب ندارد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: بنده از روز اول بر بررسی دقیق، جامع و منصفانه و احقاق حق مردم از همه اطراف قضایا تاکید کردم و گزارشاتی به مقام معظم رهبری ارائه شد که حضرت آقا نیز گزارشات را به شورای عالی امنیت ملی ارجاع کردند و هر یک از مطالبات ما در دبیرخانه شورای امنیت ملی یادداشت و سپس در جلسه شورای عالی امنیت ملی تصویب و پس از تأیید مقام معظم رهبری ابلاغ شد و اضافه بر آن نیز مقام معظم رهبری اظهار لطف کرده و هیأتی را برای دلجویی به استان فرستاند و پس از آن نیز نیروی انتظامی اعلام کرد جدای از مسیر دادگاه حاضر است به رسم بلوچی کار را پیگیری و دنبال کند.

وی همچنین در سخنانی به تشریح وقایع ۱۴۰۱ و روند پیگیری و بررسی وقایع پرداخت و گفت: بنده از روز اول بر بررسی دقیق، جامع و منصفانه و احقاق حق مردم از همه اطراف قضایا تاکید کردم.

وی ادامه داد: گاهی سرمایه‌گذاران بومی در نقاط دیگر سرمایه گذاری می‌کنند و از سخت بودن روند سرمایه‌گذاری در استان گلایه دارند که باید نسبت به استان خود احساس مسؤولیت بیشتری داشته باشند و مسؤولان امر نیز زمینه سازی و روند سرمایه‌گذاری در استان را تسهیل کنند.

وی بر لزوم حمایت و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسؤولین اجرایی استان تاکید کرد و افزود: فارغ از اینکه چه فردی در جایگاه مدیریت قرار دارد، مجموعه نمایندگان استان باید با مجموعه مسؤولان استانی از سر همکاری و تعامل وارد شوند به گونه‌ای که تداخل در مسؤولیت‌ها ایجاد نشود و گلایه نشود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در امور اجرایی دخالت می‌کنند و شما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانید زبان گویا و مطالبه گر مردم چه در استان و چه در مرکز کشور باشید و مسؤولان اجرایی هم مجری مصوبات شما در مجلس شورای اسلامی باشند که این به نفع استان و مردم خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خواستار پیگیری جدی مطالبات مردم شد و گفت: دست مردم به مسؤولان کشوری نمی‌رسد اما شما به عنوان نمایندگان مجلس هم می‌توانید قانون‌گذاری کنید تا مطالبات مردم پاسخ داده شود و یا در تعامل با مسؤولان قوه مجریه و قوه قضائیه به طور ویژه پیگیر مطالبات به حق مردم باشید.

وی بر لزوم عدالت‌خواهی جدی و مقاومت در برابر مفسدان و رانت‌خواران در سطح کشور و استان تاکید کرد و بیان داشت: متأسفانه زمانی که روی مسائل متعدد دست می‌گذاریم بحث مافیا را مطرح می‌کنند از جمله حوزه سوخت، گوشت، نهاده‌های دامی و غیره که سر رشته آن در مرکز کشور است و اگر بتوانید در برابر این گروه‌ها ایستادگی و مقاومت کنید کاری کارستان انجام داده‌اید.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: شما به عنوان نمایندگان مجلس باید مراقب کنید تا اطرافیان از شما سو استفاده نکنند و در واقع دین خود را برای دنیای دیگران که به دنبال استفاده نا به حق هستند، ندهید.

محامی ارتباط با نخبگان دانشگاهی را حائز اهمیت دانست و گفت: ارتباط و توجه به سازمان‌های مردم نهاد به خصوص جوانترها که دریایی از ظرفیت و ابتکار هستند نیز گام دیگری است و همه این کارها برای این است که ما در استان شاهد یک رشد جامع و متوازن باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه کارهای اقتصادی و امنیتی باید پیوست فرهنگی داشته باشند، بر لزوم استفاده از نیروهای توانمند فارغ از قوم و مذهب، بومی یا غیر بومی با اولویت نیروهای توانمند و شایسته بومی تاکید کرد و گفت: باید از افراد موفق و شایسته از سایر نقاط کشور استفاده کنیم و البته اولویت با نیروهای متخصص بومی است که متأسفانه این کار کمتر صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: دفاع متعادل و معتدل از حقوق نظام و حاکمیت و منافع ملی در عین دفاع از منافع مردم و استان بدون افراط و تفریط حائز اهمیت است از این جهت که گاهی فرد نماینده تنها به دفاع از منافع استان خود پرداخته و خلاف منافع ملی سخن می‌گوید و بالعکس و این در حالی است که منافع ملی و استان‌ها از یکدیگر جدا نیست و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید بدون افراط و تفریط معتدل و متعادل هم از منافع ملی و حقوق نظام اسلامی، هم از حاکمیت و هم از منافع مردم در استان دفاع کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان در پایان بر لزوم برگزاری منظم جلسات مجمع نمایندگان استان تاکید کرد و گفت: حتی اگر برخی نمایندگان پای کار نیایند، افراد پای کار باید مجمع را تشکیل و همراه هم باشند و یک صدا مطالبات مردم را پیگیری کنند.

شایان ذکر است در این دیدار، هر یک از نمایندگان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ