بیمارستان هایی که دست کمی از متروپل ندارند

اقتصاد ایران: «از سوی قوه قضاییه، بیمارستان حضرت رسول اکرم، امام خمینی(ره)، لولاگر، طرفه، سینا، بوعلی، شهدای یافت‌آباد، فیاض‌بخش و ... به عنوان ساختمان‌های ناایمن معرفی شدند.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان، ضریب ایمنی تعدادی از بیمارستان‌های پرتردد پایتخت پایین است. علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران می‌گوید که «تهران اوضاع خوبی در حوزه بیمارستان‌داری ندارد.»

تابستان سال 99، کلینیک سینا اطهر در آتش سوخت و در این حریق 19 نفر جان باختند. سال گذشته هم بیمارستان رسول اکرم و گاندی آتش گرفت. روز گذشته هم بیمارستان شریعتی طعمه حریق شد این درحالی است که این بیمارستان به گفته جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی «اخطار ناایمنی دریافت کرده بود ولی توجهی نکردند.»

ساختمان‌ها در تهران (با ضرایب ایمنی متفاوت) به چهار گروه A، B، Cو D تقسیم شده‌اند. علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران می‌گوید که ساختمان‌های A و B جزء ساختمان‌های مقاوم هستند، ساختمان‌های C نیاز به رسیدگی دارند و «ساختمان‌های D حکم متروپل را دارند» و باید در آنها بسته شود، «بیشتر بیمارستان‌های شهر تهران جزء ساختمان‌های گروه D هستند.»

ناایمنی فقط مخصوص بیمارستان‌ها نیست. بیش از 30 هزار ساختمان ناایمن (شامل پاساژ، مغازه، منزل مسکونی و ...) در تهران وجود دارد که بارها به برخی از مالکان آنها اخطار داده شده است. مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران می‌گوید که «گزارشی در خصوص ساختمان‌های ناایمن داریم که اگر کسی آن را بخواند شب نمی‌تواند راحت بخوابد.»

حنانه رضاییان، کارشناس مسایل اجتماعی با بیان اینکه هزینه ایمن‌سازی بالاست، می‌گوید که «مراکز درمانی تعطیل‌بردار نیستند» و باید ایمنی به صورت مرحله‌ای انجام شود.در مقابل، رضا حمیدیان، کارشناس مسایل ایمنی می‌گوید که «نباید پروانه بیمارستان‌هایی که تأییدیه ایمنی ندارند، تمدید شود» چرا که حفظ جان مردم اولویت اول است.

به گفته کارشناسان، دولت و وزارت بهداشت باید نسبت به ایمنی بیمارستان‌ها ورود کرده و بودجه قابل توجهی برای این بخش در نظر بگیرند. همچنین در حال حاضر آتش‌نشانان فقط از ساختمان‌های ناایمن بازدید کرده و اخطار می‌دهند این درحالی است که در کشورهای اروپایی آتش‌نشانان می‌توانند مکان‌های ناایمن را پلمب کنند.بنابراین خلاهای قانونی در این زمینه در کشور باید برطرف شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ