بیماری تب دنگی در هرمزگان تحت کنترل است

اقتصاد ایران: بندرعباس-رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه پشه آئدس تنها ناقل بیماری تب دنگی است، گفت: هم اکنون وضعیت این بیماری با اقدامات انجام شده تحت کنترل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی جاودان با اعلام این مطلب که بیماری تب دنگی در هرمزگان تحت کنترل است، افزود: طی یک هفته گذشته افزایش تعداد بیماران در استان نداشته‌ایم که این می‌تواند به دلیل گرمای هوا و همچنین نبود بارش باران باشد.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه کنترل بیماری تب دنگی، کنترل رشد و تکثیر پشه آئدس است، اظهار کرد: کنترل پشه تنها از طریق بهسازی محیط امکان‌پذیر است؛ بنابراین به شدت حائز اهمیت است که افراد در بهسازی محیط خود کوشا باشند و آب‌های راکد را از محیط زندگی حذف کنند.

جاودان ادامه داد: محل ریزش آب کولرهای گازی، ظرف‌هایی که آب در آن‌ها نگهداری می‌شود و زیر گلدان‌ها محل مناسبی برای رشد پشه است که باید این آب‌ها تخلیه و ظرف‌ها با دقت شسته شوند تا در صورت تخم گذاری پشه لارو پشه از بین برود ضمن اینکه لاستیک‌های بلااستفاده و قایق‌ها محل مناسبی برای رشد پشه است که باید حتماً آب آن‌ها خالی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه در محلات آلوده به جهت کنترل رشد پشه، مه پاشی و سمپاشی انجام می‌شود، اظهار کرد: این بیماری از طریق تماس و یا تنفس در محیط از فردی به فرد دیگر منتقل نمی‌شود، در صورتی که پشه فرد بیمار را نیش بزند بعد از آلودگی پشه در صورتی که این پشه یک فرد سالم را نیش بزند بیماری را منتقل خواهد کرد.

جاودان یادآور شد: برای افراد با سابقه تب و سردرد به ویژه در صورتی که طی یک هفته گذشته سابقه گزش با پشه را داشته باشند احتمال تب دنگی مطرح می‌شود بنابراین باید آزمایش‌های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بهترین درمان برای افراد مبتلا استراحت کامل و استفاده از مسکن‌های ساده مانند استامینوفن و همچنین دریافت مایعات زیاد می‌باشد، گفت: در صورتی که بعد از گذشت سه روز علائم فرد مبتلا کاهش پیدا نکرد و یا علائم جدیدی اضافه شد به پزشک مراجعه کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ