حشمتیان: دولت فراجناحی انتظار همه گروه‌ها را برآورده می‌کند

اقتصاد ایران: رئیس خانه احزاب با بیان اینکه دولت فراجناحی انتظار همه گروه‌ها را برآورده می‌کند، گفت: امیداوارم از افراد کارشناس استفاده شود تا دولت فراجناحی تشکیل شود.

قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با تشکیل دولت فراجناحی که رئیس جمهور منتخب وعده آن را به مردم داده بود، بیان کرد: آقای پزشکیان اعلام کرده است که جزو هیچ حزبی نیست اما من در سخنرانی که اخیراً در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی داشتم بیان کردم که احزاب توقع دارند به آنها توجه کنید و تقویتشان کنید. همان‌طور که امام رحمت الله علیه آن زمان که در نجف بود احزاب توجه داشتند و آن‌ها را تقویت می‌کردند و مقام معظم رهبری به عنوان دبیرکل حزب، احزاب را تقویت می‌کردند، ما انتظار داریم که آقای پزشکیان هم احزاب را تقویت کند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم هم آیت الله شهید رئیسی به احزاب توجه داشت و در یک جلسه و دیدار با احزاب کشور دستور داد تا ساختمان خانه احزاب را برگردانند، ادامه داد: هرچند که شهرداری به عنوان عضو هیئت دولت نافرمانی کرد و ساختمان خانه احزاب را نداد اما به هر حال شهید رئیسی از احزاب حمایت کرد.

رئیس خانه احزاب ایران که تصمیمات رئیس جمهور منتخب را در راستای خواست مردم می‌داند، بیان کرد: آقای پزشکان نباید فراموش کند که عده‌ای هستند که روز شنبه بعد از انتخابات خودشان را فعال و همه کاره در ستاد ایشان معرفی می‌کنند، این در حالی است که آن‌هایی که قبل از انتخابات فعالیت کرده‌اند دور ایستادند و تماشا می‌کنند.

حشمتیان با طرح موضوعی که به شخص آقای پزشکیان گفتم لازم است از افراد اصلی که قبل از روند رسمی تبلیغات انتخاباتی از او حمایت کردند مشورت بگیرد، افزود: کارگروه‌های تشکیل شده رأی معرفی اعضای کابینه به آقای پزشکیان می‌توانند مؤثر باشد اما تا جایی که من اطلاع دارم از اعضای ستاد آقای پزشکان که در مرحله اول انتخابات حضور داشتند کمتر در این کارگروه‌ها کمک گرفته شده است. این افرادی که در این کارگروه‌ها انتخاب شده‌اند کارشناس و خوب هستند و بیشتر کسانی هستند که پس از پیروزی آقای پزشکیان به او پیوستند.

وی که در دوران تبلیغات انتخاباتی مشاور عالی مسعود پزشکیان بوده است، گفت: خوب است آقای پزشکیان برای مشورت گرفتن از افراد شایسته و بزرگی کمک بگیرد که کابینه او فراجناحی شود، باید مشاوره‌ها با آقای پزشکان طوری باشد که از افراد خبره استفاده کند و افرادی نظیر آقای پورمحمدی که خوب صحبت کرده‌اند و یا آقای لاریجانی که در پشت پرده از آقای پزشکیان حمایت کرده است طرف‌های مشورت مناسبی هستند.

رئیس خانه احزاب همچنین ادامه داد: امیدوارم همان‌طور که آقای پزشکیان گفته است ۶۰ درصد از کابینه افراد کمتر از ۵۰ سال باشند، کابینه که ۴۰ درصد است نیز از افراد خبره تشکیل شود. از افراد کارشناس در این زمینه استفاده شود تا دولت فراجناحی تشکیل شود. ما نیز پیشنهادهایی و چهره‌هایی را برای دولت چهاردهم ارائه کردیم نظیر آقایان محمد شریعتمداری به عنوان معاون اول و آقای عبدالعلی‌زاده به عنوان یکی از وزرا همچنین آقای محسن هاشمی به عنوان یکی از وزرا و محمد اشرفی را به عنوان رئیس بنیاد شهید همچنین اینجانب نیز به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور دوستان پیشنهاد کرده‌اند.

حشمتیان با طرح این موضوع که لیستی را که مورد تأیید ۲۸ حزب است به رئیس جمهور منتخب ارائه کرده‌ایم، افزود: لیست اسامی وزرا و اعضای پیشنهادی کابینه چهاردهم از سوی ۲۸ حزب به رئیس جمهور منتخب ارائه شده است. برای تشکیل دولت فراجناحی آقای پزشکیان گفته‌ایم که می‌توانیم در یک جلسه نظرات کارشناسی خانه احزاب را ارائه دهیم. خواستار این هستیم که کابینه تشکیل شود که مدنظر مقام معظم رهبری است، همینطور مردم و احزاب کشور از گرایش‌های اصولگرایی اصلاح طلبی و مستقل در آن شرکت داده شوند.

وی با اظهار امیدواری که رئیس جمهور منتخب بتواند دولت فراجناهی را که در شعارهای انتخاباتی خود وعده کرده بود محقق کند، گفت: پیشنهاد من این است که به نظر احزاب توجه کنند و در رابطه با تقویت احزاب قدم مثبت بردارد، امیدوار هستیم که آقای پزشکان بتواند دولت فراجناحی تشکیل دهد و خواسته همه جریان‌ها را برآورده کند چرا که در حال حاضر رئیس جمهور ما رئیس جمهور همه ملت ایران است و تنها رئیس جمهور اصلاح طلبان نیست.

رئیس خانه احزاب که معتقد است خواسته همه گروه‌ها در تشکیل کارگروه‌های انتخاب اعضای کابینه تأمین نشده است، ادامه داد: می‌خواهم که به اعضای ستاد آقای پزشکیان و کسانی که پای کار انتخابات بودند توجه شود، البته اعضای ستاد آقای پزشکیان از همه گروه‌های سیاسی بودند و حتی از برادران اهل تسنن در آنجا فعالیت می‌کردند. قطعاً مشارکت آنها در تشکیل دولت منافاتی با دولت فراجناحی ندارد. لازم است همه کمک کنند تا دولت فراجناحی تشکیل شود تا مشکلات داخلی و خارجی برطرف شود لازم است همه کمک کنند تا دولت فراجناحی تشکیل شود و مشکلات داخلی و خارجی برطرف شود.

حشمتیان بار دیگر بر تقویت احزاب توسط رئیس جمهور منتخب در دولت جدید تاکید کرد و گفت: تقویت احزاب به نفع شخص رئیس جمهور هم هست چرا که در هر کشوری که احزاب قوی عمل کنند نظام سیاسی موفقیت کسب می‌کند و در کشور ما هم در دوره‌هایی که احزاب پای کار امور کشور بودند شارکت در انتخابات‌ها بالا بوده است و دولت قوی شکل گرفته و شاهد بودیم که در دوران آقای هاشمی رفسنجانی و آقای خاتمی این اتفاق افتاد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ