زنگ خطر برای چند تیم لیگ برتری/ ۸ تیم بدون جذب یک بازیکن جدید!

اقتصاد ایران: با وجود گذشت حدود سه هفته از شروع فصل نقل و انتقالات لیگ بیست و چهارم چند تیم هنوز بازیکن جدیدی را به خدمت نگرفته‌اند. ضمن این که یک تیم هنوز تکلیف سرمربی خود را مشخص نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ برتر فوتبال ایران در فصل بیست و سوم روز شنبه ۱۲ خرداد و با قهرمانی تیم پرسپولیس به پایان رسید و استقلال تهران و سپاهان به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند و تیم‌های پیکان و صنعت نفت آبادان نیز به لیگ دسته اول سقوط کردند.

با اعلام سازمان لیگ زمان فعالیت‌های نقل و انتقالاتی باشگاه‌های لیگ برتری از ۴ تیر تا ۲۸ شهریور خواهد بود و در این بازه زمانی تیم‌های لیگ برتری می‌توانند بازیکنان مدنظر خود را به خدمت بگیرند. همچنین، زمان آغاز فصل بیست و چهارم نیز ۲۵ مرداد اعلام شده است که اکثر تیم‌ها تمرینات آماده سازی خود را آغاز کرده‌اند.

با گذشت بیش از ۲۰ روز از آغاز فعالیت‌های نقل و انتقالاتی باشگاه‌های لیگ برتری، تاکنون ۸ باشگاه (آلومینیوم، استقلال خوزستان، چادرملو، ذوب آهن، شمس آذر، مس رفسنجان، هوادار و نساجی) هیچ بازیکنی را به خدمت نگرفته‌اند. اتفاقی که باعث نگرانی هواداران این تیم ها شده است.

زنگ خطر برای چند تیم لیگ برتری/ ۸ تیم بدون جذب یک بازیکن جدید!

آلومینیوم اراک

آلومینیوم اراک تنها باشگاهی بود که در نیم فصل دوم هیچ فعالیتی را در نقل و انتقالات نداشت و تاکنون هم این باشگاه هیچ بازیکن جدیدی را رسماً به خدمت نگرفته است. مهدی لیموچی که فصل گذشته با نمایش خوب خود در پیراهن آلومینیوم مورد توجه چند باشگاه لیگ برتری از جمله پرسپولیس و سپاهان قرار گرفته بود در نهایت با عقد قراردادی به مدت ۳ سال از آلومینیوم راهی سپاهان شد تا خزانه باشگاه آلومینیوم به دلیل صدور رضایت نامه لیموچی برای سپاهان با مبلغ قابل توجهی شارژ شود تا این تیم از لحاظ مالی وضعیت خوبی برای جذب بازیکنان مدنظر خود داشته باشد.

علاوه بر لیموچی، ابوالفضل سلیمانی، احمد گوهری و علیرضا نقی زاده دیگر بازیکنان جدا شده آلومینیوم هستند. از عیسی مرادی بازیکن فصل گذشته شمس آذر که به طور قرضی در این تیم بازی می‌کرد به عنوان اولین ورودی تیم آلومینیوم نام برده می‌شود. اما تاکنون عقد قرارداد رسمی با این بازیکن صورت نگرفته و مشخص نیست فصل آینده در آلومینیوم حضور خواهد داشت یا به سپاهان باز خواهد گشت.

علی رضایی بازیکن فصل گذشته تیم خوشه طلایی ساوه نیز یکی دیگر از بازیکنان مدنظر سید حسین حسینی برای تقویت تیم خود است که او هم مانند مرادی هنوز به صورت رسمی با آلومینیوم قرارداد امضا نکرده است.

زنگ خطر برای چند تیم لیگ برتری/ ۸ تیم بدون جذب یک بازیکن جدید!

استقلال خوزستان

استقلال خوزستان هم مانند آلومینیوم و به واسطه صدور رضایت نامه برای جدایی جواد آقایی پور توانسته پول خوبی را در نقل و انتقالات کسب کند و به واسطه همین موضوع مدیران این باشگاه پس از جدایی پورموسوی، «میودراگ بوژوویج» مربی اهل مونته نگرویی را به خدمت گرفتند. علاوه بر آقایی پور، «عثمان اندونگ» سنگالی که در نیم فصل دوم به استقلال خوزستان اضافه شد و توانست عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد نیز به عنوان دومین خروجی این تیم نام برده می‌شود.

این تیم هنوز بازیکن جدیدی به خدمت نگرفته است و تنها قرارداد «ساویو روبرتو» برزیلی هافبک این تیم به مدت دو فصل تمدید شده است. تمرینات این تیم آغاز شده و اعضای این تیم اردویی را در شهرکرد برپا کرده‌اند.

زنگ خطر برای چند تیم لیگ برتری/ ۸ تیم بدون جذب یک بازیکن جدید!

چادرملو

تیم چادرملو که اولین فصل حضور خود در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد هنوز بازیکن جدیدی را به خدمت نگرفته و طبق اعلام علی عطایی مدیرعامل این باشگاه بودجه نقل و انتقالاتی این باشگاه معقول خواهد بود و این تیم به دنبال جذب بازیکنان گران قیمت نیست. هدایت این تیم برای فصل جدید هم بر عهده سعید اخباری خواهد بود و تاکنون قرارداد حجت صدقی و سیدعلی یحیی‌زاده دروازه‌بان و مهاجم فصل گذشته این تیم تمدید شده و تمرینات این تیم نیز از روز پنج‌شنبه ۲۸ تیر در مجموعه ورزشی انقلاب آغاز شد.

زنگ خطر برای چند تیم لیگ برتری/ ۸ تیم بدون جذب یک بازیکن جدید!

ذوب آهن

پس از بررسی فساد پرونده در باشگاه مس رفسنجان، حضور محمد ربیعی سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال ذوب آهن که سابقه مربیگری در مس رفسنجان را داشت در ذوب آهن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بود که پس از بررسی‌های لازم مجوز این مربی برای ادامه کار خود در ذوب آهن صادر شد تا او در فصل جدید هم هدایت سبزپوشان را عهده دار باشد.

تاکنون ذوب آهن از بازیکنان جدیدی رونمایی نکرده است و همچنین قرارداد بازیکنی هم با این باشگاه تمدید نشده است. محمدحسین اسلامی مهم‌ترین جدا شده تیم ربیعی برای فصل آینده خواهد بود او با پیشنهادی از باشگاه استقلال تهران رو به رو شد و تصمیم گرفت تا در فصل جدید پیراهن آبی رنگ این تیم را بر تن کند. همچنین محمدجواد محمدی هم با عقد قراردادی راهی فولاد خوزستان شد. از شایان مصلح، عرفان معصومی و «گریگول چابرادزه» به عنوان دیگر خروجی‌های ذوب آهن نام برده می‌شود که تاکنون جدایی آنها از این باشگاه قطعی نشده است.

زنگ خطر برای چند تیم لیگ برتری/ ۸ تیم بدون جذب یک بازیکن جدید!

شمس آذر

تیم فوتبال شمس آذر فصل گذشته توانست عملکرد بسیار خوبی را در لیگ برتر از خود به نمایش بگذارد. پس از پایان فصل بیست و سوم و در ادامه بررسی به پرونده فساد در فوتبال، شهاب زندی مدیرعامل این باشگاه از کار خود تعلیق شد و تا به امروز هنوز وضعیت مدیریتی این باشگاه مشخص نیست و فعالیت‌های مدیریتی این باشگاه زیر نظر مهرزاد نجفیان مالک باشگاه شمس آذر پیگیری می‌شود.

با جدایی سعید دقیقی، مازیار زارع به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد اما هنوز تمرینات این تیم برای فصل جدید آغاز نشده است. سینا سعیدی فر، علیرضا جعفرپور و عیسی مرادی بازیکنانی هستند که جدایی آنها از شمس آذر قطعی شده و احتمال دارد حسین گودرزی نیز از جمع شاگردان مازیار زارع جدا شود. این تیم هنوز بازیکن جدیدی را به خدمت نگرفته است و احتمال دارد علی اصغر اعرابی که در نیم فصل دوم از شمس آذر با عقد قراردادی دو ساله راهی سپاهان شده بود بار دیگر به باشگاه سابق خود باز گردد.

زنگ خطر برای چند تیم لیگ برتری/ ۸ تیم بدون جذب یک بازیکن جدید!

مس رفسنجان

پس از کش و قوس‌های فراوان و برگزاری جلسات متعدد با مدیران ارشد شرکت ملی مس، حضور محرم نویدکیا برای نشستن روی نیمکت تیم فوتبال مس رفسنجان قطعی و دور جدید تمرینات این تیم برای فصل جدید از روز چهارشنبه ۲۷ تیر آغاز شد. مس هم مانند دیگر تیم‌های نام برده شده تاکنون بازیکن جدیدی را به خدمت نگرفته است. محمدمهدی محبی و مصطفی محمد دو بازیکنی هستند که جدایی آنها از مس قطعی شده و محبی راهی سپاهان شد اما معلوم نیست که بازیکن عراقی به کدام باشگاه می‌پیوندد. منتظر محمد هم که به صورت قرضی از استقلال تهران راهی مس رفسنجان شده بود به احتمال زیاد پس از پایان رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس راهی استقلال تهران خواهد شد. همچنین فرشید باقری هافبک این تیم هم با پیشنهاداتی از سوی چند باشگاه لیگ برتری مواجه شده و احتمال دارد این بازیکن هم فصل آینده در مس رفسنجان حضور نداشته باشد.

به دلیل نابسامانی در باشگاه مس این بازیکن با کمبود بازیکن مواجه است و در تصاویری که از رسانه این باشگاه بابت برگزاری اولین جلسه تمرینی زیر نظر نویدکیا منتشر شده نشان می‌دهد که ۹ بازیکن در اولین تمرین حضور داشته‌اند. همچنین باشگاه مس در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که جذب بازیکنان داخلی و خارجی در دستور کار مدیران این باشگاه قرار دارد.

زنگ خطر برای چند تیم لیگ برتری/ ۸ تیم بدون جذب یک بازیکن جدید!

هوادار

تیم فوتبال هوادار تنها تیم لیگ برتری است که در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد. پس از عملکرد قابل قبول مسعود شجاعی روی نیمکت این تیم در فصل گذشته، هنوز تکلیف ادامه همکاری او با باشگاه هوادار مشخص نیست. البته در روزهای اخیر شجاعی در کلاس‌های مربیگری شرکت کرده و به احتمال زیاد پس از پایان دوره کلاس مربیگری که حدود یک هفته دیگر خواهد بود او قراردادش را با هوادار تمدید کند.

همچنین تاکنون هیچ بازیکنی هم جذب این تیم نشده است. جدایی بابک مرادی از این تیم قطعی شده و احتمال دارد علیرضا حقیقی دروازه‌بان باسابقه این تیم هم از جمع هواداری‌ها جدا شود.

زنگ خطر برای چند تیم لیگ برتری/ ۸ تیم بدون جذب یک بازیکن جدید!

نساجی

تیم فوتبال نساجی که در هفته‌های پایانی فصل گذشته توانست بقای خود در لیگ برتر را قطعی کند پس از پایان مسابقات، رضا حدادیان مالک این باشگاه قصد واگذاری نساجی را داشت که به دلیل عدم خریدار جدی او به احتمال زیاد به تیم‌داری ادامه خواهد داد. قرار است در هفته آینده جلسه‌ای میان حدادیان، مدیران باشگاه نساجی با مدیران اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران برگزار شود تا تصمیم نهایی حدادیان برای ادامه همکاری و یا واگذاری باشگاه به اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران گرفته شود.

ساکت الهامی هدایت این تیم را در فصل بیست و چهارم عهده دار خواهد بود و تمرینات این تیم برای فصل جدید از روز چهارشنبه ۲۷ تیر آغاز شده است. جدایی محمدرضا آزادی از این تیم قطعی شده و اسماعیل بابایی، امیرمهدی جان ملکی، حسین خطیر و سعید غلامعلی بیگی نیز از دیگر بازیکنان فصل گذشته این تیم هستند که ممکن است در فصل جدید در نساجی حضور نداشته باشند. این باشگاه نه با بازیکنی تمدید قرارداد داشته نه از خرید جدیدی رونمایی کرده است. حسین سنگرگیر مدافع راست فصل گذشته صنعت نفت آبادان به توافقات نهایی با نساجی دست یافته و به احتمال زیاد به عنوان اولین خرید جدید این باشگاه رونمایی خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ