کمرنگ شدن عفاف و حجاب در جامعه زمینه‌ساز فساد است

اقتصاد ایران: محلات- امام جمعه محلات گفت: کمرنگ شدن عفاف و حجاب در جامعه زمینه‌ساز فساد است

حجت‌الاسلام مهدی ربانی در گفت و گو با خبرنگار مهر رعایت حجاب در جامعه را حکم شرعی دانست و اظهار کرد: حجاب پیش از اینکه یک حکم قانونی باشد، حکم خدا بوده و تبعیت از آن واجب است.

وی احکام الهی را در ۲ نوع فردی و اجتماعی دانست و ادامه داد: در مسائل فردی، الزامی وجود ندارد اما در مسائل اجتماعی این احکام چون با حقوق دیگران نیز ارتباط دارد، برای حفظ حقوق افراد جامعه، حفظ سلامت فرهنگی و حفظ سلامت روانی جامعه باید رعایت شود.

وی افزود: یکی از وظایف حکومت اسلامی این است که با فرهنگ‌سازی، حمایت و هدایت افراد در جامعه و وضع قوانین، این احکام اجتماعی را در جامعه پیاده کند.

امام جمعه محلات با اشاره به ضرورت توجیه افراد جامعه در خصوص رعایت این احکام، تصریح کرد: باید با اقدامات ریشه‌ای، فرهنگی و اعتقادی، این موضوع برای افراد جامعه روشن شود که موضوع حجاب و عفاف حکم الهی بوده و به عنوان مسلمان باید مقید به احکام شرعی باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در خصوص عفاف و حجاب در جامعه گفت: همه موظف هستند در این زمینه نقش‌آفرین باشند تا افراد جامعه با بینش و فهم عمیق مساله به این فریضه پایبند باشند و حقوق تمام افراد رعایت شود.

ربانی اظهار کرد: کمرنگ شدن عفاف و حجاب در جامعه زمینه فساد را فراهم خواهد کرد زیرا خداوندی که این احکام را تعیین کرده، از ما نسبت به مصالح ما آگاه‌تر است. اگرچه ممکن است بخشی از این مصالح برای ما قابل درک نباشد اما تنها خداوند به بسیاری از این مصالح آگاه بوده و ممکن است انسان‌ها تا قیامت نیز به دلایل آن پی نبرند.

وی با اشاره به اینکه وضع احکام از سوی خداوند دارای دلیل است، ادامه داد: آنچه که برای انسان‌ها قابل درک است این است که نشر بی‌حجابی و بی عفتی در جامعه باعث گسترش فساد شده و در آن تردیدی نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ