گزینه هدایت ملی چوگان ایران مشخص شد/ چهار رویداد مهم در پیش است

اقتصاد ایران: رئیس فدراسیون چوگان از احتمال همکاری ایران با «ارل لزلی هربرت» یکی از بهترین مربیان چوگان در سطح بین‌المللی برای هدایت تیم ملی کشورمان خبر داد.

اصغر ناظری در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص دلیل حضور مدرس جهانی این رشته در ایران اظهار کرد: «ارل لزلی هربرت» یکی از بهترین مدرسین و مربیان چوگان در سطح بین المللی است. تجربه فنی او در دو بخش تربیت چوگان بازان و آموزش اسب‌های چوگانی از نقاط قوت این مدرس نیوزلندی است. نکته قابل توجه دیگر سابقه هربرت در بازی چوگان با سطح هندیکاپ ۶ طی ۱۲ سال در مسابقات مختلف و متعدد بین المللی و همچنین هم بازی بودن با بسیاری از بازیکنان بزرگ دنیا است. به همین خاطر در تلاش هستیم بتوانیم از ظرفیت‌های او در آموزش مربیان و داوران برای رشد بیشتر چوگان در ایران استفاده کنیم.

وی در مورد برنامه‌های «ارل لزلی هربرت» در ایران گفت: برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی چوگان، برگزاری کارگاه‌های تربیت و آموزش اسب‌های چوگانی، آماده سازی مرحله اول اردوی تیم ملی چوگان جمهوری اسلامی ایران از محورهای برنامه ریزی شده از سوی فدراسیون چوگان برای مدت حضور این مربی و مدرس بین المللی در ایران است.

گزینه هدایت ملی چوگان ایران مشخص شد/ چهار رویداد مهم در پیش است

ناظری در پاسخ به این پرسش که فدراسیون چوگان ایران پیش از این هم از حضور مربیان و بازیکنان خارجی جهت پیشرفت این رشته در کشور بهره برده است ولی در ظاهر تاکنون اتفاق مثبتی برای این رشته رخ نداده؛ هدف استفاده از این مدرس‌ها و مربی‌یان خارجی چیست؟ گفت: اگر امروز در ایران لیگ ملی چوگان فعال است و اگر بازیکنان متعددی از ایران در تیم‌های خارجی بازی می‌کنند قطعا تاثیر حضور مربیان صاحب نامی همچون «گوین جولین چپلن» بوده و همیشه بحث آموزش با جدیدترین متدهای دنیا در دستور کار این فدراسیون بوده و خواهد بود.

رئیس فدراسیون چوگان اضافه کرد: ما طی یکسال و نیم آینده ۴ تورنمنت بین المللی داریم. بازی‌های مقدماتی چوگان مانژی که در زون E با حضور ایران به میزبانی کشورمان برگزار خواهد شد، مرحله نهایی چوگان مانژی به میزبانی ایالت ویرجینیای امریکا در مهرماه سال آینده، مقدماتی جام جهانی در زون E که در کشور عربستان برگزار می‌شود و همچنین مرحله نهایی جام جهانی چوگان که در کشور امارات برگزار خواهد شد از جمله برنامه‌های ماست که قطعا برای حضور در این رویدادها نیاز به آموزش و تمرین با جدیدترین قوانین بین المللی را داریم و حضور مربیان و مدرسان بین المللی در بالا رفتن سطح کیفی بازی چوگان بازان موثر خواهد بود.

وی در پایان درباره سرنوشت جذب مربی خارجی برای هدایت تیم ملی توضیح داد: فعلا درحال برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی هستیم اما در کنار این با چندین مربی خارجی مذاکراتی انجام شده اما در صورت توافق با آقای «ارل لزلی هربرت» او هدایت تیم ملی را برعهده خواهد گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ