ویروس ناپدید شده در سال ۱۹۸۸ دوباره در غزه آفتابی شده است

اقتصاد ایران: رژیم صهیونیستی در سایه جلوگیری از ورود تجهیزات و واکسن های لازم برای واکسیناسیون و همچنین بحران فاضلاب به شیوع عمدی ویروس فلج اطفال مبادرت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، حسام ابوصفیه رئیس بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در سایه جلوگیری از ورود تجهیزات و واکسن های لازم برای واکسیناسیون و همچنین بحران فاضلاب به شیوع عمدی ویروس فلج اطفال مبادرت می کند.

ابوصفیه تصریح کرد: رژیم اشغالگر عامدانه آب آشامیدنی و غذاهای سالم و تمیز را وارد نمی‌کند که این مساله فضا و محیطی مناسب برای انتشار این ویروس ایجاد کرده است. رژیم اشغالگر کودکان نوار غزه را از ۴ مورد واکسیناسیون دوره ای محروم کرده است، در حالیکه ویروس فلج اطفال افراد زیر پنج سال را مبتلا می کند و دوره نهفتگی آن تا ۳۵ روز است.

وی همچنین به وجود ویروس هپاتیت C در داخل اردوگاههای غزه و صدها مورد عفونت روده‌ای اشاره کرد که شبانه‌روز در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی غزه بستری می شوند.

ابوصفیه با تاکید بر اینکه جنگ غزه این ویروس را دوباره نمایان کرده است، هشدار داد با توجه به رفت و آمد هیات های پزشکی و بشردوستانه به غزه و کشورهای اطراف، این موضوع بسیار خطرناک است.

رئیس بیمارستان «کمال عدوان» گفت: ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرده است قصد دارد نظامیان خود را در غزه پس از احتمال انتشار این ویروس که بزرگسالان و گروه های مختلف جامعه را نیز تحت تأثیر قرار می دهد، واکسینه کند.

وی خاطر نشان کرد این ویروس در سال ۱۹۸۸ تقریباً به طور کامل ناپدید شد و اظهار نظرهایی در خصوص ریشه کنی کامل آن تا سال ۲۰۲۶ وجود داشت و شیوع مجدد آن جای تاسف دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ