حمله پهپادی یمن؛ تل آویو، نقطه کور پدافند هوایی صهیونیست‌ها

اقتصاد ایران: حمله بامدادی پچیده و هوشمندانه پهپاد انتحاری یمنی که با طی مسیر ۲ هزار کیلومتری از مسیر دریا قبل تل‌آویو را هدف قرار داد، نشان از ضعف مفرط سامانه های دفاعی ارتش رژیم صهیونیستی در برابر توانمندی های نظامی محور مقاومت دارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حمله پهپادی یمنی‌ها به تل آویو از بامداد امروز در صدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفته است. در این حمله تاکنون یک اسرائیلی کشته شده و چند نفر دیگر زخمی شده‌اند.

گفته شده این پهپاد از راه دریا و از روی یک کشتی یمنی به سوی شهر ساحلی تل آویو حرکت کرده است. ویدیوهایی که از عبور این پهپاد گرفته شده این واقعیت را تایید می‌کند. نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اعلام کرده، پدافند هوایی اسرائیل این پهپاد را شناسایی کرده اما به دلیل «خطای انسانی» با تصور اینکه متعلق به کشورهای دوست و حامی رژیم صهیونیستی است، از درگیر شدن با آن خودداری کرده است. همچنین به دلیل این خطا، هیچگونه آژیری نیز به صدا درنیامده است.

«دانیل هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در کنفرانس خبری خود به حرکت این پهپاد از مسیر دریا اذعان کرده است. ارتش اسرائیل مدعی است این پهپاد از نوع انتحاری «صماد 3» بوده است.

منابع صهیونیستی همچنین با اعلام خبر کشته شدن یوگنی پردر، 50 ساله ادعا کردند 8 نفر نیز به دلیل جراحات ناشی از اصابت ترکش یا موج انفجار و یا نهایتاً دچار شدن به اضطراب حاد در بیمارستان بستری شده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی ادعا کرده اند که محل برخورد این پهپاد در نزدیکی چند هتل بوده است. هتل‌های واقع در این منطقه نیز عمدتاً در اشغال صهیونیست‌هایی است که از شهرک‌های شمالی (هم‌مرز با لبنان) و جنوبی (اطراف نوار غزه) تخلیه شده‌اند.

یکی از صهیونیست‌هایی که در این منطقه بود به نشریه «تایمز اسرائیل» گفته فکر می کرده پس از گذشت 8 ماه از جنگ، تل‌آویو امن شده باشد ولی امشب خلاف آن ثابت شد.

 

یمن , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , تل آویو ,

ایوب کارا، وزیر اسبق ارتباطات رژیم صهیونیستی نیز با اعتراف به اهمیت این حمله از ارتش اسرائیل خواست تا اقدامی فوری و قاطعی علیه پایگاه‌های ارتش و زیرساخت های یمن انجام دهد. کارا در این باره نوشت: «قدرتی که ما را تهدید می کند باید به سرعت از روی نقشه محو کنیم. هر چه بیشتر دست روی دست بگذاریم، این تهدید همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

در همین راستا یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اسرائیل نیز اعلام کرده این رژیم به حمله پهپادی بامداد جمعه پاسخ خواهد داد. وی در این باره گفت: «ارتش در تلاش است تا فوراً تمام سیستم‌های دفاعی را تقویت کند و با هر طرفی که به اسرائیل آسیب برساند یا ترور را علیه آن انجام دهد، تسویه حساب خواهیم کرد». گالانت  برای بررسی این حمله و پاسخ به آن با اعضای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرده اما هیچ اشاره‌ای به تصمیم آنها در پایان نشست نشده است.

 

تغییر موازنه قدرت؟

یمنی‌ها در 8 ماهی که از جنگ در غزه می‌گذرد، بارها حمایت عملیاتی خود از فلسطینیان را نشان داده‌اند و تاکنون ده‌ها موشک بالستیک، موشک‌های کروز و هواپیماهای بدون سرنشین به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند - بیشتر به سمت جنوبی‌ترین شهر یعنی ایلات.

اگرچه ارتش اسرائیل ادعا م‌کند بیشتر پرتابه‌ها را شناسایی کرده و آنها را پیش از رسیدن به هدف رهگیری و ساقط کرده، اما به نظر می ‌رسد فعالیت بندر ایلات تحت تأثیر این حملات تا حد قابل توجهی محدود شده است. رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته هیچ اقدام مهمی را به صورت مستقیم برای جلوگیری از حملات یمنی‌ها انجام دهد و عمدتا مسئولیت این کار را به متحدان آمریکایی و انگلیسی خود واگذار کرده است. برخی از منابع همچنین خبر داده‌اند که اسرائیل در حال بررسی گزینه حمله به داخل خاک یمن برای گرفتن انتقام این حمله پیچیده وهوشمندانه است.

 

 

با حمله پهپادی بامداد امروز به تل آویو و تلفات انسانی این حمله، می‌توان گفت تقابل اسرائیل و یمنی‌ها نیز وارد مرحله جدیدی خواهد شد؛ زیرا تا کنون ضرباتی که یمنی‌ها سعی می‌کردند به اسرائیل وارد کنند، عمدتاً پیامد اقتصادی و غیرمستقیم داشت، اما حمله پهپادی امروز یک تهدید مستقیم و نظامی معتبر علیه اسرائیل به حساب می‌آید. هنوز مشخص نیست این رویداد اسرائیلی‌ها را به واکنش مستقیم علیه یمن وادار سازد یا همچون گذشته صهیونیست‌ها در این فقره به کمک و حمایت‌های متحدان خود اتکا کنند.

به طور مشخص می توان دریافت که تداوم انفعال و دست خالی اسرائیل در برابر یمن، بیش از پیش بازدارندگی رژیم صهیونیستی را تضعیف خواهد کرد و از سوی دیگر در پیش گرفتن راهبرد پاسخ مستقیم به یمنی ها نیز ممکن است، ابعاد جنگ را از غزه فراتر برده و یه یک جنگ منطقه‌ای مبدل سازد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ