برگزاری نخستین جلسه از سلسله درس‌گفتارهای شناخت زبان خاقانی

اقتصاد ایران: نخستین جلسه از سلسله درس‌گفتارهای شناخت زبان خاقانی با عنوان«آنی با خاقانی» فردا شنبه ۳۰ تیر در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه از سلسله درس‌گفتارهای«شناخت زبان خاقانی» با عنوان«آنی با خاقانی» با ارائه محمدرضا ترکی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران، شاعر و پژوهشگرادبی و محوریت موضوعی«چرا باید خاقانی بخوانیم؟» توسط دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری فردا شنبه ۳۰ تیر در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود.

محمدرضا ترکی با اشاره به محورهای درس گفتارهای «شناخت زبان خاقانی» گفت: در جلسات آغازین به جایگاه خاقانی در شعر فارسی، تأثیر او بر دیگر شاعران شعر فارسی و تأثر او از دیگر شاعران و همچنین نگاهی کوتاه به روزگار وی خواهیم پرداخت. ترکی دراین باره افزود: در جلسات بعدی نیز به ویژگی‌های زبانی شعر خاقانی نیز می‌پردازیم.

ترکی از جمله استادان پژوهشگر خاقانی‌شناس و دارای تألیفاتی درباره خاقانی است که از جمله آن‌ها می‌توان به کتاب دو جلدی «سرّ سخنان نغز خاقانی»، شامل مباحثی در زمینه زندگی، شخصیت و شعر خاقانی و کتاب برگزیده بخش در باره شعر پانزدهمین جشنواره شعر فجر، کتاب نقد صیرفیان: فراز و فرود خاقانی‌شناسی معاصراز رهگذر بررسی هفت اثر از خاقانی‌شناسان این روزگار و غایت ابداع (منشآت عربی خاقانی) اشاره کرد.

نخستین جلسه از سلسله درس‌گفتارهای«شناخت زبان خاقانی» با عنوان«آنی با خاقانی» فردا شنبه‌ ۳۰ تیر از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ در سالن سلمان هراتی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، روبروی کوچه پورموسی برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ