پیکر شهید«علی معروفخانی» پس از ۴۲ سال شناسایی شد

اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از شناسایی پیکر شهید والامقام «علی معروفخانی» پس از گذشت ۴۲ سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس برزگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، اظهار داشت: شهید گرانقدر علی معروف‌خانی هفتم اردیبهشت ۱۳۴۱ ‏، در روستای شاسوند ابهر چشم به جهان گشود. پدرش حیدر، فروشنده بود و مادرش ثریا نام داشت. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و بیستم اردیبهشت ۱۳۶۱‏، در شلمچه به شهادت رسید که اثری از پیکرش به دست نیامد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۷۵ پیکر شهیدی به نام شهید علی معروف‌خانی در گلزار شهدای شناط ابهر به خاک سپرده شد، ادامه داد: مادر شهید معروف‌خانی این شهید والامقام را به عنوان پیکر فرزندش نپذیرفته و با نام شهید گمنام تشییع و به خاک سپرده شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: پیکر شهید والامقام علی معروف‌خانی در سال ۱۳۷۴ به عنوان شهید گمنام در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز دفن شده بود که با انجام آزمایشات DNA و نمونه خون‌های دریافت شده از خانواده شهدا پیکر این شهید شناسایی شد و خبر شناسایی و تدفین پیکر این شهید بزرگوار به خانواده وی اعلام شد.

وی اضافه کرد: شهید والامقام یاور معروف‌خانی برادر شهید علی معروف‌خانی نیز شانزدهم مهر ۱۳۳۷‏، در روستای شناسوند به دنیا آمد، تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت، به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و بیستم آبان ۱۳۶۱ ‏، با سمت فرمانده گردان در عین‌خوش توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به سینه، شهید شد. پیکر او را در شناط شهرستان ابهر به خاک سپردند.

برزگر با بیان اینکه مرحومه حاجیه خانم ثریا یوسفلی و مرحوم حیدر معروف‌خانی مادر و پدر شهیدان معروف‌خانی در قید حیات نبوده و دار فانی را وداع گفته‌اند، افزود: قرار است در هفته آینده مراسمی بر سر مزار شهید والامقام علی معروف‌خانی در دارالرحمه شیراز با حضور مسئولان استان و خانواده این شهید والامقام برگزار شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ