رئیس جمهور منتخب از صاحب نظران و جریان‌های مختلف استفاده کند

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه دیر گفت: رئیس جمهور منتخب از نظرات صاحب نظران و جریان‌های مختلف استفاده کند و کابینه‌ای تشکیل دهد که معتقد به مبانی اسلام و نظام اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه دیر، اظهار داشت: صداقت در گفتار، امانت‌داری و وفای به عهد و پیمان از ویژگی‌های مهم تقوا پیشه‌گان است که در آیات قرآن و روایات معصومین آمده است.

امام جمعه دیر افزود: امام حسین علیه‌السلام و یارانش با وجود کمبود نیرو با عزت مقابل دشمن ایستادند و با شهادت مظلومانه خود درس عزت و شهادت طلبی و دفاع از دین و ظلم‌ستیزی به ما آموختند.

حسینی با بیان اینکه اگر فداکاری اهل بیت امام حسین علیه السلام نبود حماسه عاشورا به نتیجه نمی‌رسید، بیان کرد: اولین درسی که از بازماندگان شهدای کربلا می‌گیریم ادامه جهاد حسینی با استقامت و ایستادگی است.

وی با اشاره به صبر حضرت زینب سلام الله علیها، ادامه داد: در دفاع مقدس خانواده شهدا با الهام از زینب کبری سلام الله علیها فرزندان خود را فدا کردند و تا امروز هم مردم ما با الگوگیری از اهل بیت مقابل دشمن ایستاده‌اند.

امام جمعه دیر، روشنگری و افشاگری امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها بعد از حادثه کربلا را مکمل قیام حسینی دانست و گفت: امروز همه ما با الگوگیری از اهل بیت امام حسین علیه السلام و استفاده از فرصت‌ها باید در زمینه روشنگری و جهاد تبیین فعال باشیم.

وی با تاکید بر بی تفاوت نبودن در مقابل منکرات و اشاره به هتک حرمت عاشورای حسینی در یکی از هیئت‌های کرج، گفت: با وجود اینکه اعلام شد این اقدام برنامه‌ریزی شده بوده اما باز هم برخی می‌گویند مجلس حسینی را مصادره نکنید.

حسینی با بیان اینکه همه می‌توانند در مجلس حسینی شرکت کنند اما نه با ابزار گناه، عنوان کرد: کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند یا اعتقادشان نهادینه شدن بی‌حجابی و این مسائل در جامعه است و یا از سر ندانستن این حرف‌ها را می‌زنند که امیدواریم خداوند آنها را هدایت کند.

وی با اشاره به سالروز قیام مردم تهران در حمایت از آیت‌الله کاشانی در سال ۱۳۳۱، گفت: این عالم مجاهد نقش تعیین کننده‌ای در نهضت ملی شدن صنعت نفت داشت.

حسینی با اشاره به سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان، بیان داشت: شورای نگهبان یکی از نهادهای بسیار مهم و تأثیر گذار است که حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است، اما متأسفانه همیشه هم از طرف دوستان و هم بدخواهان مورد هجمه قرار می‌گیرد.

وی با تبریک سالروز تأسیس سازمان بهزیستی، گفت: در دولت شهید رئیسی خدمات ارزشمندی در جهت رفاه و آسایش مددجویان و معلولین انجام شده که افزایش ۴۰ درصدی مستمری معلولان و ایجاد فرصت‌های شغلی و حمایت از اشتغال آنها از جمله این خدمات است.

امام جمعه دیر با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در جمهوری اسلامی، گفت: تریبون نمازجمعه متعلق به مردم است، همواره مسائل و مشکلات شهر را از این تریبون بیان کردیم و از طرفی خدمات نظام و مسؤولین هم بیان کرده‌ایم.

وی، نمار جمعه را رابط بین مردم و مسؤولان دانست و گفت: امسال شعار محوری هفته بزرگداشت نمازجمعه، نمازجمعه پایگاه خدمت است که امیدواریم واقعیت پیدا کند و بتوانیم خادم صادقی برای شما مردم باشیم.

خطیب نمازجمعه دیر با اشاره به جایگاه نمازجمعه در قرآن و روایات ائمه معصومین، گفت: امیدواریم نمازجمعه جایگاه خود را پیدا کند و ما بتوانیم در بحث خطبه‌ها و منش و رفتار امام جمعه به وظیفه خود عمل کنیم و شما مردم نیز با حضور خود این جایگاه را تقویت کنید چرا که تقویت نمازجمعه، تقویت نظام و رهبری است.

وی با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: با تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و تلاش مسؤولان، انتخابات در کمال سلامت و امنیت برگزار و رئیس جمهور انتخاب شد.

حسینی با بیان اینکه همه افرادی که در انتخابات شرکت کردند و کسانی که از نامزدها حمایت کردند به وظیفه خود عمل کردند، تاکید کرد: در نظم اسلامی برنده و بازنده به معنای آنچه در غرب است، نداریم، امروز دوران رقابت تمام شده و دوران رفاقت برای سازندگی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه هم نامزدهای رقیب رئیس جمهور و هم رئیس جمهور منتخب دست وحدت به یکدیگر دهند، تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب از نظرات صاحب نظران و جریان‌های مختلف استفاده کند و کابینه‌ای تشکیل دهد که معتقد به مبانی اسلام و نظام اسلامی باشد و با انقلاب و نظام و امام راحل زاویه نداشته و تخصص و تعهد داشته باشد و دلبسته به بیگانگان نباشد.

حسینی با تاکید بر اینکه ملاک انتخاب اعضای کابینه دولت نباید قومیت و جنسیت باشد، گفت: مجلس شورای اسلامی نیز بر اساس معیارها و ملاک‌ها در رأی به وزرا با رئیس جمهور منتخب همکاری کند.

وی تاکید کرد: امیدواریم رئیس جمهور منتخب همان طور که در ایام تبلیغات از نهج البلاغه سخن می‌گفتند و حضوری که در دهه اول محرم در هیأت‌های مذهبی داشتند و از حرکت در مسیر امیرالمومنین علیه السلام و عمل به سیاست‌های رهبری حرف زدند و سیاست‌هایی که اخیراً درباره مسائل خارجی اعلام کردند، در این راستا حرکت کنند و همگان از ایشان حمایت می‌کنیم.

حسینی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور منتخب در تعامل با دنیا بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت عمل کند، بیان کرد: مردمی بودن و شریک کردن مردم در اداره کشور مورد عنایت رئیس جمهور منتخب باشد. قوای سه گانه کنار هم باشند و هماهنگی آنها برای پیشبرد امور کشور مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب جلوی حاشیه‌سازی مدعیان طرفداری از خودش را بگیرد، ابراز کرد: در دولت‌های مختلف افرادی حاشیه‌سازی می‌کردند و وقتی که باید صرف مردم شود، صرف پاسخگویی به این حاشیه‌سازی می‌شد.

حسینی عنوان کرد: رئیس جمهور منتخب به دور از حاشیه سازی‌ها کابینه تشکیل دهد و به مردم و نظام اسلامی خدمت کند. وی گفت: ایران اسلامی با صراحت اعلام کرده ترامپ مسؤولیت ترور شهید سلیمانی برعهده داشته و باید محاکمه شود و این مهم از طریق قانونی و بین المللی و داخلی در دستور کار قرار داده و ما روزی شاهد محاکمه عاملان و آمران شهادت سردار سلیمانی خواهیم بود.

حسینی با بیان اینکه در ایام محرم حوادث غزه ما را به یاد کربلا انداخت، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ما هست که به ندای اباعبدالله پاسخ دهیم و مقابل ظالمان بایستیم. وی در پایان تاکید کرد: شهروندان برای جلوگیری از خاموشی‌ها، در مصرف برق صرفه جویی کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ