دستگاه امنیتی به برخی ناهنجاری ها در عزاداری محرم ورود کند

اقتصاد ایران: آرادان- امام جمعه آرادان گفت: دستگاه امنیتی به برخی ناهنجاری ها در عزاداری محرم ورود کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان در مسجد صاحب الزمان (عج) ضمن اشاره به مراسم دهه اول محرم، تاکید کرد: امسال بیش از هر سال عظمت عزاداری سیدالشهدا (ع) را در سراسر کشورمان و حتی دنیا، شاهد باشیم.

وی ضمن قدردانی از همه هیأت‌های مذهبی شهرستان آرادان افزود: امسال عزاداری ماه محرم با شکوه بسیار خوبی در شهرستان برگزار و رویش‌های جدیدی را نیز شاهد بودیم.

امام جمعه آرادان از هیأت ریحانه‌الحسین (ع) به عنوان یک رویش جدید در محرم یاد کرد و بیان داشت: امسال نونهالان و نوجوانانی در هیأت هایی از این دست حضور داشتند که اصلاً سال‌های قبل در چنین مراسمی حضور نمی‌یافتند و لذا باید قدردان این رویش‌ها به برکت محرم بود.

شریفی نیا ادامه داد: در کنار همه این عظمت‌ها بعضاً در معدود مواردی شاهد بودیم که افرادی بدون حجاب در دسته عزاداری شرکت کردند و تصویر آن هم در فضای مجازی پخش شد لذا دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضائی به این موضوع ورود کنند.

وی با بیان اینکه برخی از این رفتارها شاید از روی غفلت و بی خبری باشد، افزود: به نظر می‌رسد این حرکت سازماندهی شده است مگر می‌شود خانم ۱۸ تا ۲۰ ساله‌ای نداند که نمی‌شود با موهای برهنه در هیأت عزاداری در وسط خیابان حاضر و زنجیر زد؟ لذا اینها وهن عزاداری حسینی (ع) و هتک حرمت است.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه ممکن است برخی نیز تحت تأثیر قرار بگیرند و دختران نوجوان کم سن و سالی بدون روسری نیز حضور یابند اما بعید است که زن رشیده ای در این سن و سال نداند که این درست نیست، گفت: امروز کدام خانمی است که نداند برای ورود به حرم امام رضا (ع) باید چادر پوشید و حجاب داشت.

شریفی نیا با بیان اینکه باید آسیب شناسی شود زیرا معتقد هستیم که قطعاً دستگاه‌های جاسوسی استعمار و استکبار و صهیونیست‌ها اینها را سازمان دهی کرده و لذا باید بررسی شود، تاکید کرد: کسانی که از روی نقشه و تدبیر و سازماندهی شده ورود کرده‌اند، می‌بایست بر سر جایشان نشانده شوند.

وی با بیان اینکه هر سلیقه و تیپی که وارد عزاداری‌ها می‌شود می‌بایست حداقل شئونات را رعایت کند، افزود: ما نمی‌گوییم که افراد باید حتماً لباس خاصی بر تن داشته باشند بلکه ما به رعایت حداقل شئونات توصیه می‌کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ