رقابت های انتخاباتی جای خود را به رفاقت و همکاری دهد

اقتصاد ایران: انزلی - امام جمعه بندر انزلی گفت: رقابت های انتخاباتی جای خود را به رفاقت، همکاری برای پیشرفت کشور و ارایه خدمات بهتر به مردم دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی این هفته شهرستان انزلی ضمن تسلیت ایام شهادت امام سجاد (ع) و توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: رقابت‌های انتخاباتی جای خود را به رفاقت، همکاری برای پیشرفت کشور و ارائه خدمات بهتر به مردم دهد لذا اهتمام مردم و فضای عمومی جامعه و مجموعه‌های اثرگذار مثل رسانه ملی و سایر رسانه‌ها و فضای مجازی نسبت به این مساله بسیار مهم است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه یکی از اختیارات رئیس جمهور انتخاب و معرفی کابینه به مجلس است که هر رئیس جمهوری با توجه به وعده‌هایی که داده و معیارها و گرایش‌ها و تفکرات سیاسی که دارد آن‌را انجام می‌دهد، افزود: پرداختن به این مساله در رسانه‌ها خصوصاً در رسانه‌ملی جز اینکه در جامعه نسبت به این مسئله یک حساسیت غیرضروری ایجاد کند هیچ خاصیت دیگری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به اینکه صداوسیما برای دولت برنامه‌ای برای دولت برنامه‌ای بگذارد تا چگونگی انتخاب کابینه خود را شرح دهد ضرورتی ندارد، اضافه کرد: این حق و اختیار رئیس‌جمهور است که کابینه خود را به هر شیوه‌ای که می‌خواهد انتخاب کند و بعد هم به مجلس ارائه می‌شود و مجلس هم اختیار دارد که رأی اعتماد بدهد یا ندهد.

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کرد: یکی از تبعات این اقدام ناشایست این می‌شود که دشمنان در فضای مجازی به اسم نیروهای انقلاب، به دولت اهانت کنند و مسائلی مطرح کنند که به جای ایجاد همبستگی و وحدت و رفاقت در جامعه، دو قطبی در جامعه پدید بیاورند.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کرد: در فضای مجازی نباید این شبهه‌ها ایجاد و اهانت شود و اقدامات دولت جدید زیر سوال برود و رسانه‌ملی و دستگاه‌های متولی هم باید سعی کنند این فضا پدید نیاورند نه اینکه خودشان زمینه را برای این نوع رفتارها پدید بیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه داد: در صداوسیما گاهی اوقات تریبون در اختیار برخی افراد قرار داده می‌شود از جریانات مختلف که می‌آیند حرف‌هایی می‌زنند که فضای جامعه را ملتهب و در جامعه ایجاد شبهه و یاس می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه در این شرایط کشور، منطقه و بین‌الملل و استقرار دولت جدید باید فضای کشور به سمت همدلی و همراهی و پیشرفت کشور برود، تاکید کرد: صداوسیما در ارائه برنامه‌ها کارشناسانه و متخصصانه تصمیم بگیرد و تریبون در اختیار افراد بدهد، ما نباید جامعه را برهم بزنیم! الان وقت کار است و دولت باید بتواند خواسته‌ها و نیازهای مردم و کشور را تأمین و مدیریت کند.

خطیب جمعه بندرانزلی افزود: رژیم غاصب صهیونیستی در این روزها از سر استیصال دیوانه‌وار حملاتی انجام می‌دهد و به اسم اینکه من می‌خواهم فرماندهان حماس و جبهه مقاومت را می‌خواهم هدف قرار بدهم یک‌مرتبه بمباران می‌کند و ۴۰۰ نفر را به شهادت می‌رساند که این‌ها نشانه شکست رژیم غاصب صهیونیستی است‌.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کرد: رژیم کودک‌کش و جنایتکار صهیونیستی اولاً باید بداند که با این شیوه‌ها پیروز نمی‌شوند! اگر قرار بود پیروز شوند در طول این ماه‌هایی که این جنایت‌ها را انجام می‌دهند و متجاوز از ۴۰ هزار نفر کودک و زن و مرد و پیر و جوان بیگناه را کشتند باید پیروز می‌شدند و ثانیاً بدانند اگر تعرضی نسبت به لبنان و حزب‌الله داشته باشند تمام جبهه مقاومت در کنار لبنان خواهند بود و همانطور که سیدحسن نصرالله گفته نابودی رژیم غاصب صهیونیستی محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کرد: اینجا لازم است به عنوان یک عامل مهم در تقویت جبهه مقاومت از رئیس جمهور منتخب بابت مواضع قاطع و سریع و انقلابی‌شان در حمایت از جبهه مقاومت علیرغم تصور دشمن تشکر کنیم، دشمنان فکر می‌کردند با رأی آوردن رئیس‌جمهور منتخب زمینه‌ای برای نفس‌کشیدن صهیونیست‌ها باز شود که با این مواضع رئیس جمهور نشان داده شد این عزم جدی برای تقویت جبهه مقاومت و رفع اشغالگری به عنوان یک اصل مهم انقلاب اسلامی است که ان‌شاءالله محقق خواهد شد.

خطیب جمعه بندرانزلی در پایان با اشاره به ترور ناموفق رئیس جمهور سابق آمریکا، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و مقامات مسؤول وزارت خارجه رسماً اعلام کرده‌اند که رئیس جمهور سابق آمریکا که اکنون کاندیدای این دوره ریاست جمهوری است مجرم ردیف اول شهادت حاج قاسم سلیمانی است و قطعاً همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید عاملین این شهادت مجازات شوند و تردیدی در آن نیست لذا جمهوری اسلامی ایران این کار را از مراجع قانونی دنبال می‌کند و اینکه می‌گویند این تروری که صورت گرفته کار ایران می‌باشد حرف بیهوده‌ای است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ