امام سجاد (ع) با بهره گیری از دعا جامعه را اصلاح کرد

اقتصاد ایران: بندرعباس-امام جمعه موقت سیریک گفت: امام سجاد (ع) با استفاده از دعا مسیر هدایت، تربیت و اصلاح جامعه را بر عهده گرفت و توانست افراد انقلابی بسیاری را تربیت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی رازمند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سیریک ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) اظهار کرد: اولویت همه باید در فضل و بخشش حفظ کرامت و آبروی انسان باشد از این رو باید توجه شود که در جهاد تبیین آبروی افراد حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه جذب حداکثری در مساجد باید در دستور کار همه متولیان امر قرار گیرد، در بررسی علل کم رنگ شدن حضور جوانان در مساجد، عنوان کرد: متأسفانه رویکرد بسیاری از ما منطبق بر اصول و قواعد مسجد نیست بر همین اساس فقط قشری خاص جذب مسجد می‌شوند.

حجت الاسلام رازمند ادامه داد: طرد کردن کودکان به بهانه جلوگیری از بر هم زدن نظم و آرامش مسجد بسیار کار اشتباهی است چرا که در آینده هر چه قدر هم هزینه کنیم نخواهیم توانست این کودکان را به مساجد بازگردانیم از این رو در برخورد با کودکان به ویژه در مساجد باید سعه صدر بیشتری به خرج داده شود.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به نوع مبارزه امام سجاد علیه السلام با طاغوت خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) نوع مبارزات خود را از مبارزه مستقیم به غیر مستقیم تغییر دادند و در عصری که راویانِ وابسته به دربار و مغرض، کرامت‌هایی دروغین برای حاکمان ناصالح مطرح می‌کردند، امام سجاد (ع) با استفاده از دعا مسیر هدایت، تربیت و اصلاح جامعه را بر عهده گرفت و توانست افراد انقلابی بسیاری را تربیت کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ