رقابت های انتخاباتی جای خود را به رفاقت و وحدت و همکاری دهد

اقتصاد ایران: تبریز-امام جمعه تبریز گفت: رییس جمهوری اسلامی ایران برای تمام آحاد مردم است و رقابت های انتخاباتی باید جای خود را به رفاقت و وحدت و همکاری بدهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد مطهری اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای از افراد سیاسی به این موضوع مهم و وحدت آفرین توجه کافی ندارند و چنان حرف می‌زنند که شایسته این نظام و مردم نیست.

وی ادامه داد: عده‌ای چنان صحبت می‌کنند که انگار سال‌ها در خارج زندگی کرده و از اوضاع داخلی کشور خبر ندارند، اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی به پیروان ادیان الهی، مذاهب مختلف و قومیت‌ها ارزش و جایگاه داد، نمی‌تواند بر کسی پوشیده باشد.

وی افزود: خدمات جمهوری اسلامی به ادیان، مذاهب و قومیت‌ها را بسیار فراوان و غیرقابل وصف است و در سال‌های پس از انقلاب اسلامی کوچک‌ترین بی حرمتی به اهل سنت و سایر پیروان ادیان الهی نشده است، اما عده‌ای نمی‌خواهند واقعیات این نظام را مشاهده کنند.

مطهری اصل گفت: چون مردم آگاه و بابصیرت ایران اسلامی به چنین مسائلی حساس هستند، بنابراین افراد مختلف باید در حرف زدن‌های خود بیشتر مراقب باشند و یکپارچگی ملی را بر هم نزنند.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید در فضای پس از انتخابات هر گونه دامن زدن به اختلافات سیاسی و جناحی در حقیقت حرکت در مسیر دشمن است و باید تمام گروه‌ها و طیف‌های سیاسی برای پیشرفت کشور به یاری رئیس جمهور منتخب بشتابند.

وی گفت: مشارکت ۵۰ درصدی مردم در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری را خاری در چشمان دشمنان نظام است، از مدت‌ها قبل رسانه‌های معاند برنامه ریزی های طولانی برای کاهش مشارکت مردم در این دوره از انتخابات را انجام داده بودند که با آگاهی مردم و درایت‌های مقام رهبری این هدف شوم آنها نقش بر آب شد.

وی گفت: باید رهنمودها و توصیه‌های مقام رهبری در این خصوص مد نظر گروه‌ها قرار بگیرد و انتظار این است که امید آفرینی در جامعه از سوی جریان‌های سیاسی مورد توجه جدی قرار گرفته شود.

وی ایجاد امید در جامعه را باعث توسعه و پیشرفت و ایجاد انگیزه در بین جوانان عنوان و اضافه کرد: باید توجه داشت که هر کس در هر لباس و مقامی آگاهانه یا ناآگاهانه بر ناامیدی در جامعه اصرار کند، در مسیر دشمن است.

خطیب جمعه تبریز سنگ اندازی در مسیر دولت چهاردهم را شیوه‌ای نادرست و منسوخ شده دانست و گفت: همه باید به دولت جدید کمک کنند تا شعارهای عدالت محوری خود را نه در کوتاه مدت و سریع بلکه در طول زمان عملیاتی کند.

حجت الاسلام مطهری اصل به برگزاری باشکوه آئین‌های عزاداری دهه محرم در کشور و آذربایجان شرقی و تبریز اشاره کرد و افزود: امسال به لحاظ کیفی و کمی شاهد رشد مناسب این مراسم بودیم.

وی از اینکه عده‌ای از مردم استان و به خصوص تبریز به دلیل طولانی شدن عزاداری شاخسی (شاه حسین گویان) تا ساعات بامداد گلایه مند بودند، از مردم عذرخواهی کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ