انتخابات ایران نماد مردم سالاری دینی در دنیا است

اقتصاد ایران: مهدیشهر- امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه انتخابات در ایران نماد مردم سالاری دینی در دنیا است، گفت: شایسته است که رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به رفاقت و همگرایی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدیشهر در مصلای نماز جمعه عزاداری ماه محرم در مهدیشهر را باشکوه‌تر از سال‌های قبل خواند و بیان داشت: هر ساله حدود بیست و میلیون زائر برای اربعین به کربلا می‌رود و حضور پرشور مردم در دهه اول ماه محرم نوید این را می‌دهد که امسال اربعین نیز باشکوه‌تر از سال‌های قبل باشد.

وی با بیان اینکه موکب مهدیشهر در طول اربعین از هزاران زائر اربعین در کربلا پذیرایی می‌کند، افزود: کمک‌های مردم نیک اندیش شهرستان مهدیشهر به این موکب می‌تواند خادمان اهل بیت (ع) را در این راه یاری رساند.

امام جمعه مهدیشهر با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، گفت: انتخابات ریاست جمهوری دستاوردهای بسیاری داشت که از جمله آن می‌توان به مشارکت ۵۵ میلیون نفر در دو مرحله آن اشاره کرد.

بارانی با بیان اینکه دو مرحله انتخابات با امنیت و صیانت کامل برگزار شد، تاکید کرد: نیروی انتظامی در پاسداری از صندوق‌های رأی سنگ تمام گذاشت و حتی دو شهید را در هم در دور اول انتخابات تقدیم انقلاب کرد تا خدشه‌ای به رأی مردم وارد نشود و این ارزشمند است.

وی با بیان اینکه انتقال قدرت بسیار بی نظیر در جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد، افزود: حتی شاهد هستیم که با رأی مردم دولت از یک گرایش سیاسی به گرایش دیگری منتقل می‌شود و آن هم در اوج امنیت و شکوه؛ که در مجموع نمونه‌ای از مردم سالاری دینی در کشورمان است.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه تکمیل دستاوردهای انتخابات و ماندگاری شیرینی انتخابات، اتحاد ملت است، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خودشان به مناسبت انتخابات فرمودند اکنون ملت ایران و رئیس جمهوری که انتخاب شده و جوانان پرشور ستادهای انتخابات را به همکاری و نیک اندیشی برای پیشرفت و عزت روز افزون کشور، دعوت می‌کنم.

بارانی با بیان اینکه همانطور که معظم له فرمودند شایسته است که رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به رفاقتی تبدیل شود، افزود: برای نیل به این مقصود در وهله اول باید بدانیم که جمهوری اسلامی با سایر حکومت‌ها تفاوت دارد چرا که در کشورمان قدرت ابزاری برای خدمت به محرومان است لذا کسی که رئیس جمهور می‌شود هدفش دنیا نیست بلکه هدفش خدمت به مردم است.

وی افزود: در وهله دوم باید گفت این کشور دشمنان بسیار جدی دارد و در طول این ۴۵ سال شاهد بودیم که دشمنان ما با همه ابزارهای خودشان به جنگ ملت ایران آمده و لذا باید در این فضا، همگرا بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ