«تعقل» و «معرفت» معیار اصلی سنجش اعمال عبادی انسان است

اقتصاد ایران: سرخه- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه «تعقل» و «معرفت» معیار اصلی سنجش اعمال عبادی انسان است، گفت: عبادت‌هایی که توسط افراد دارای تفکر انجام می‌شود، ارزش بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در جمع عزاداران حسینی روستای «لاسجرد» سرخه به مناسبت دهه دوم ماه محرم همزمان با صبح آدینه با تاکید بر اینکه «تعقل» و «معرفت» معیار اصلی سنجش اعمال عبادی انسان محسوب می‌شوند بیان کرد: عبادت‌هایی که توسط افراد دارای تفکر، اندیشه و معرفت انجام می‌شود به مراتب ارزش بیشتری از عبادات سایر افراد دارد ولو اینکه تعداد آنها کمتر باشد!

وی با بیان اینکه مقام «وجاهت عندالله» در اصل به معصومین علیهم السلام و در مواردی به برخی پیامبران مربوط است، ادامه داد: بر اساس روایات فقط امام حسین (ع) از آن جایگاه برخوردار است تا برای کسب وجاهت انسان‌ها نزد پروردگار، وساطت کند که این امر عظمت آن حضرت را نشان می‌دهد.

امام جمعه سمنان محبان، دلسوختگان و خادمین دستگاه حضرت سیدالشهدا (ع) را وامدار وجاهت آن حضرت نزد خداوند دانست و گفت: در زیارت عاشورا از خداوند می‌خواهیم بواسطه امام حسین (ع) در دنیا و آخرت آبرومند باشیم.

مطیعی بندگی خداوند را رمز دستیابی به مقام «وجاهت عندالله» دانست و افزود: هرکس می‌خواهد نزد خداوند متعال وجیه و آبرومند باشد باید در مسیر بندگی پروردگار حرکت کند.

وی با اشاره به سیره عملی و معنوی امام سجاد (ع) گفت: حضرت زین‌العابدین (ع) در بندگی و عبودیت خداوند سرآمد تاریخ بود بگونه‌ای که خادم آن حضرت می‌گوید هیچگاه ایشان را ندیدم مگر آنکه در حال عبادت پروردگار متعال باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر جاری کردنِ تمام وجوه بندگیِ پروردگار در زندگی گفت: باید برای بهره‌مندی از وجاهت امام حسین (ع) نزد خدا، با آن حضرت سنخیّت داشته باشیم.

مطیعی انتقال پیام عاشورا به مردم را از دیگر ویژگی‌های برجسته سیره امام سجاد (ع) خواند و اظهار کرد: حضرت زین‌العابدین (ع) تمام تهدیدات و بحران‌های پس از شهادت امام حسین (ع) را به فرصتی برای تبیین معارف عاشورا و انتقال ارزش‌های اسلامی تبدیل کرد.

وی افزود: حضرت زین‌العابدین (ع) در چند روز حضور اُسرای کربلا در خرابه شام، آنچنان کلام نافذی داشت که اُسرا پس از مدتی کوتاه به کاخ یزید منتقل شدند و یزید که در ابتدا منکر نبوت و ارزش‌های اسلامی بود، درپی خطبه‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) تغییر موضع داد و دستور خود به «عبیدالله ابن زیاد» برای مقابله با امام حسین (ع) را انکار کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ