برای تحول در لرستان از همه ظرفیت‌ها استفاده شود

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه برای تحول همراه با جهش در لرستان از همه ظرفیت‌ها استفاده شود، گفت: در این راستا از دعواهای سیاسی بی‌حاصل دوری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر در سخنانی با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی و با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف، آب، برق و… در استان، اظهار داشت: دهه اول محرم با شور و شعور و با کمیت و کیفیت بیشتر برگزار شد، از عموم هم استانی‌های عزیز، هیئت‌های مذهبی، موکب‌ها، جایگاه‌داران و… در این راستا تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه آئین امام حسین (ع) و حریت و آزادی ایشان در سال ۶۱ هجری به بشریت آموخت امروز به یک جریان قوی تبدیل شده که در مقابل زورگویان عالم و نظام سلطه ایستاده است، عنوان کرد: حریت و آزادگی که بشریت از امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)، زینب کبری (س) مردم را در پنج قاره جهان به خیابان‌ها می‌کشاند و از ملت مظلوم فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر و کودک کش قدس دفاع می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تأکید کرد: این عزاداری‌ها علاوه بر ثواب و فضیلتی که دارد، این آثار دنیوی را در زندگی بشریت دارد، باید این عزاداری‌ها را به همین شکل حفظ کرد، البته به‌دوراز بدعت‌ها و آسیب‌ها.

از دعواهای سیاسی بی‌حاصل دوری شود

حجت‌الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دو هفته از انتخابات ۱۵ تیرماه می‌گذرد، جای تقدیر و تشکر دارد که شنبه مهربانی از سوی همگان به‌خصوص داوطلب و حامیان داوطلبی که آرای کمتری داشتند را شاهد بودیم، افزود: رویداد تلخ سال ۸۸ هنوز کام ملت ایران را تلخ کرده است، کسی که با ۱۱ میلیون رأی و آرای او کمتر بود از سر لجاجت، شش ماه کشور را به آشوب التهاب کشانید.

وی با بیان اینکه این رقابت را باید تبدیل به رفاقت کرد، بیان داشت: این امر از سوی احزاب و جریان‌های سیاسی باید موردتوجه قرار گیرد و باید شیوه‌هایی را در پیش گرفت که این رقابت تبدیل به رفاقت شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه در جمهوری اسلامی هر کسی که رأی آورد، خادم و خدمتگزار است، آقا نیست، خادم ملت است، ادامه داد: همه کسانی که مستقیم یا غیرمستقیم به او مربوط می‌شوند همه خدمتگزار و نوکر ملت و مردم هستند، این یکی از پایه‌های تبدیل رقابت به رفاقت و مهربانی است.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه کسی که رأی نیاورده است باید با دولت مستقر تمام همکاری‌های خود را پیش بگیرد، تصریح کرد: کارشکنی گناهی نابخشودنی است، متأسفانه این گناه نابخشودنی را درباره دولت سیزدهم شهید رئیسی ما مشاهده کردیم، اما همه باید همکاری کنند.

وی بیان داشت: در حوزه بین‌الملل هر کشوری دوستانی دارد، کشور ما هم این چنین است، دوستانی دارد و دشمنان سرسختی دارند، این دشمنان درگذشته منابع مادی و معنوی و فرهنگی ما را غارت کردند، الان همه در یک کشتی نشسته‌ایم، چه آنهایی که به رئیس‌جمهور منتخب رأی داده‌اند و چه آنهایی که به افراد دیگری رأی داده‌اند و چه آنهایی که اصلاً رأی نداده‌اند، همه در یک کشتی هستیم باید مراقبت کرد که این کشتی به‌واسطه دشمنان، سو تدبیر و… آسیب نبیند، غرق نشود، این امر موجب می‌شود که رقابت تبدیل به رفاقت شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر دوری از دعواهای سیاسی بی‌حاصل به دلایل مختلف، مشغول‌شدن به جدل از سوی چهره‌های سیاسی در کشور و استان، افزود: اگر این بخواهد ادامه پیدا کند، شباهت به هواداران دو تیم در ورزشگاه‌ها می‌شود.

از همه ظرفیت‌ها برای تحول در لرستان استفاده شود

حجت‌الاسلام شاهرخی با تأکید بر اینکه این دعواها فرصت را از استان و کشور می‌گیرد، آن هم استانی که در وضعیت مطلوبی نیست، ادامه داد: بارها در این جایگاه این نکات را در دولت دوازدهم و سیزدهم بیان کردیم، جایی برای دعواهای سیاسی دیگر وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در فضای تبلیغات انتخابات و گفته‌های پر سروصدای آن زمان با فضای اداره امور یک کشور با ۹۰ میلیون نفر متفاوت است که باید با عقل و تدبیر اداره شود، گفت: باید اولویت عقل و تدبیر باشد، نه گفتمان‌هایی که در ایام تبلیغات بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تصریح کرد: حضور افراد و با افکار و گفتارهای غیرسازنده و جنجالی به‌خصوص از سوی افرادی که به ملت ضربه زده‌اند، و بعضی از موارد را از سوی برخی افراد این روزها می‌شنویم، اما فعلاً در مقابل آنها ما موضعی نمی‌گیریم، عاملی می‌شود تا برای دولت ایجاد حاشیه کند و فرصت سازندگی را از دولت و ملت می‌گیرد، خسارت‌بار است برای کشور و ملت.

حجت‌الاسلام شاهرخی، تأکید کرد: در استان ما که نیازمند تحول همراه با جهش هستیم، و بدون آن به نقطه مطلوبی نمی‌رسیم، تغییراتی که در خدمت گذاران به وجود می‌آید علاوه بر تعهد، تدین، انقلابی بودن، دارای تخصص بودن، باید بتواند از همه ظرفیت‌ها بهره بگیرد، گفتار و رفتارش سبب نزاع و کشمکش میان احزاب و جریان‌های سیاسی نشود، در ایجاد اشتغال و کاهش تورم اگر کسانی که بر سرکار می‌آیند استان را به سمت کشمکش و تنازع داخلی ببرند، موفق نخواهد شد، سابق نشان داده در این دو تا سه سال، یا خودشان کنار می‌روند یا آنها را کنار می‌گذارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ