امر به معروف و نهی از منکر جدی گرفته شود

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه خارگ گفت: با وجود هفته امر به معروف و نهی از منکر و هفته عفاف و حجاب متأسفانه آنگونه که شایسته بود با وجود توصیه و یادآوری در خطبه‌ها فضاسازی محیطی صورت نگرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه خارگ اظهار داشت: ابتدا از همه عزیزانی که با شکوه تمام تر به اقامه عزای سیدالشهدا علیه السلام در جزیره پرداختند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم. هیأت‌ها، مساجد، موکب ها، تعزیه و مردم ولایت مدار جزیره ثابت کردند که در مسیر عاشورا بیش از گذشته اهتمام دارند.

وی اضافه کرد: برای همه عزیزان قبولی خالصانه عزاداری‌ها و ثبت در پرونده اعمال و شفاعت خاصه اهل بیت علیهم السلام را از درگاه خداوند متعال را مسالت دارم.

وی افزود: تاریخ انقلاب اسلامی گواه نقش پررنگ مردم در بزنگاه‌های مختلف است که قدرت عظیمی به شتاب انقلاب داده است. این مسأله در سخنان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب به‌کرات بیان شده است.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: اهمیت خدمت دولت به مردم به‌حدی در نگاه امام مهم است که ایشان آن را نشانه شرافت مسئولان و شانه خالی‌کردن از این مسئولیت را نشانه تباهی هر دولتی می‌دانند، یکی از معیارهای انقلابی مسؤولان در مردم داری، توجه به ساده زیستی است.

وی افزود: اگر مسؤولان با ماشین میلیاردی در خیابان دیده شوند یا بر سفره‌های رنگین متمولان و ثروت مندان در دوره خدمت حاضر باشد فاصله میان مردم و آنان بیشتر خواهد شد. شکاف طبقاتی فرهنگ سازی می‌شود.

حجت الاسلام کارگر خاطرنشان کرد: باید مسؤولان دولتی و قضائی بر اساس قانون اساسی جلوی ویژه خواران را بگیرند تا اعتماد عمومی را تقویت کنند، گاهی خدمات به مردم صورت گرفته می‌شود ولی شفاف سازی صورت نمی‌گیرد که این مهم نیاز به جهاد تبیین دارد.

امام جمعه خارگ افزود: از آنجایی که در آستانه روز نماز جمعه هستیم دعوت می‌کنم از مسؤولان که جمعه آینده میز خدمت با حضور همه عزیزان در مصلی نماز جمعه برگزار شود و به تبیین خدمات خود برای مردم بپردازند.

حجت الاسلام کارگر در پایان گفت: یک گلایه هم کنم که با وجود هفته امر به معروف و نهی از منکر و هفته عفاف و حجاب متأسفانه آنگونه که شایسته بود با وجود توصیه و یادآوری در خطبه‌ها فضاسازی محیطی صورت نگرفت، البته از مجموعه عملیات عمومی و پایانه‌های نفتی بابت پشتیبانی و فعالان فرهنگی بانوان و بسیج خواهران بابت دغدغه مندی و اجرای مراسم تقدیر و تشکر می‌کنم.کار تمیز فرهنگی و مؤثر نسبت به این دو موضوع در حوزه ایجابی در جزیره باید بیشتر انجام شود و لازم است که در حوزه سلبی در حوزه سلبی نیز ضابط قضائی جدیت بیشتری داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ