تاریخ انقلاب اسلامی گواه نقش مردم در بزنگاه‌های مختلف است

اقتصاد ایران: زنجان-امام جمعه سلطانیه گفت:  تاریخ انقلاب اسلامی گواه نقش مردم در بزنگاه‌های مختلف و شرایط حساس بوده و مردم هویت اصلی دولت‌ها به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه در آستانه آغاز به کار دولت چهاردهم هستیم، با تبریک به مردم سلطانیه به خاطر کسب رتبه اول مشارکت در استان زنجان و مشارکت ۶۷.۹ درصدی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، افزود: مردم این شهرستان همیشه در صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور داشتند که تقدیم ۳۱۶ شهید، نماد حضور مردم شهیدپرور این خطه در صحنه‌های انقلاب اسلامی است.

وی به مشارکت حدود ۵۰ درصدی واجدان شرایط در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و با بیان اینکه معنای مشارکت ۵۰ درصدی، مشارکت نکردن ۵۰ درصد دیگر نیست، ادامه داد: هیچ دوره‌ای مشارکت صد درصدی نبوده و مشارکت صد درصدی در هیچ کشوری اتفاق نمی‌افتد.

حسینی‌نسب یادآور شد: اولین انتخابات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، انتخابات تعیین نوع حکومت بود که ۹۸.۲ درصد به جمهوری اسلامی رأی آری دادند ولی چهار ماه بعد در ۱۲ مرداد، ۵۸ درصد مردم در انتخابات بررسی نهایی قانون اساسی مشارکت کردند و در بهمن ۵۸ نیز حدود ۶۷.۵ درصد در اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور یافتند و مهم‌تر اینکه آن‌هایی که رأی ندادند را نمی‌توان مخالف انقلاب دانست؛ چرا که حضور نیافتن در پای صندوق رأی دلایل متعددی دارد.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با بیان اینکه دولت‌مردان نیز باید مردم‌مدار باشند، تصریح کرد: خدمت به مردم، نداشتن تبعیض در خدمت‌رسانی به مردم همان‌طور که عمده سفرهای رئیس‌جمهور شهید به مناطق محروم و صعب‌العبور، نقاط صفر مرزی، حاشیه شهرها بود، مرفه نبودن و ساده‌زیستی مسؤولان و شریک کردن مردم در اداره کشور، مصداق مردم‌مداری مسؤولان است.

وی به مسئله تعامل و روابط با دنیا اشاره کرد و گفت: سیاست جمهوری اسلامی در تعامل با دنیا بر اساس اصول انقلابی عزت، حکمت و مصلحت استوار است که مورد تاکید رئیس‌جمهور منتخب هم بود.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با اشاره به ثبت‌نام حوزه‌های علمیه برادران و خواهران و با بیان اینکه بر اساس آیه شریفه قرآن، باید از هر منطقه افرادی برای شناخت اسلام در حوزه‌های تحصیل کنند و دین‌شناس و اسلام‌شناس شوند و برگردند تا در همه مناطق، روحانی دینی به مقدار لازم حضور داشته باشد، اظهار کرد: خانواده‌ها فرزندان علاقه‌مند و مستعد و دارای شرایط را به ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه تشویق کنند.

حسینی‌نسب با اشاره به سالروز ورود اسرای کربلا به کوفه و مجلس ابن زیاد و حوادث آن مجلس و نیز تهدید ابن زیاد به کشتن امام سجاد (ع)، خاطرنشان کرد: اینجا اولین نشانه امامت از امام سجاد (ع) آشکار می‌شود و می‌فرماید آیا مرا تهدید می‌کنی؟ مگر نمی‌دانی که ما به قتل عادت داریم و کرامت ما شهادت است و ابن زیاد ساکت شده و دستور می‌دهد آن‌ها را در مسجد اعظم کوفه جای دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ