دولت سیزدهم گام های بلندی در توسعه راه های مواصلاتی مرکزی برداشت

اقتصاد ایران: اراک-مدیرکل راهداری و  حمل و نقل جاده‌ای از تخصیص ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری راه های استان خبر داد و گفت: دولت سیزدهم گام های بلندی در توسعه جاده‌های ارتباطی مرکزی برداشته است.

مهرداد جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای هوشمندسازی راه‌های استان مرکزی تا کنون ۳۲ دوربین ثبت تخلف نصب شده و مقرر است نصب دوربین‌ها در این استان افزایش داشته باشد و اکنون ۸۴ دوربین فعال در جاده‌های این استان وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تکمیل طرح‌های نیمه تمام راه استان را از دیگر اولویت‌های مهم این سازمان عنوان کرد و گفت: در همین راستا طرح‌هایی که در سال‌های گذشته نیمه‌کاره باقیمانده بود در دستور کار قرار گرفت که تا کنون ۶۲ طرح به سرانجام رسیده است.

جهانی افزود: مرکزی یکی از استان‌های با اهمیت کشور در حوزه راه است چرا که محل تردد کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق بوده و از سوی دیگر منبع بار و تولید بار در استان مرکزی است.

وی ادامه داد: همچنین این استان دارای ۲ درصد از راه‌های کشور شامل ۶۴۵۰ کیلومتر راه آزادراهی، بزرگراهی، اصلی و فرعی و ۴۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی سومین استان پرتردد به لحاظ تردد ساعتی بعد از استان تهران و البرز است که این مهم نشان از اهمیت راه‌های مواصلاتی این استان است.

جهانی، تکمیل ۳۵ طرح نیمه‌تمام در حوزه ساخت راه روستایی، افتتاح هفت مجتمع خدمات رفاهی در استان مرکزی، ساخت دو پایگاه پلیس راه در استان، بهسازی پایانه بار اراک با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال، ساخت چهار راهدارخانه در راه‎‌های استان، ساخت یک باب مسجد بین راهی و هوشمندسازی حمل و نقل از باب نوبت دهی بار را از دیگر اقدامات حوزه راهداری استان در دولت سیزدهم عنوان کرد.

دولت سیزدهم گام های بلندی در توسعه راه های مواصلاتی مرکزی برداشت

وی تخصیص ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی را در راستای نگهداری راه‌های استان مرکزی در دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: در این راستا ساخت ۱۷ پل بزرگ، تکمیل ۳۵ نقطه حادثه‌خیر در استان، شناسایی ۳۷ نقطه حادثه‌خیر، ایمن سازی ۲۰، ایمن سازی و ارتقای بیش از ۳۲۰ نقطه و همچنین ساخت ۵۵ کیلومتر حفاظ بتنی میانی به‌نام نیوجرسی در راه‌های استان از دیگر اقدامات راهداری استان مرکزی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه گام بلند دولت سیزدهم در توسعه راه‌های مواصلاتی این استان قابل تقدیر است، ادامه داد: استان مرکزی یکی از استان‌های برخوردار از راه‌های آسفالته بالای ۲۰ خانوار است و در طول سه سال اخیر بیش از ۳۵ روستا آسفالت شدند.

جهانی ادامه داد: همچنین در حوزه ساخت راه روستایی، در بازه زمانی ۲ سال گذشته ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی در استان ساخته شد به طوری که هزار و ۲۲۵ خانوار از نعمت راه‌های روستایی بهره مند شدند و این در حالی است که پنج سال قبل از دولت سیزدهم تنها ۷۰ کیلومتر راه روستایی ساخته شده بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ