اسلامی: چارچوب ما در مواجهه با آژانس پادمان و NPT است

اقتصاد ایران: رضایی گفت: در جلسه امروز آقای اسلامی درباره مواجهه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که چارچوب ما در مواجهه با آژانس، پادمان و NPT است و بخشی از مسائل ما با آژانس حل شده است.

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات جلسه صبح امروز (جمعه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مشهد مقدس، گفت: مهمان امروز جلسه ما، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی بود که گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان ارائه داد و رویکرد سازمان انرژی اتمی را فعال‌سازی صنعت هسته‌ای برای بهره‌مندی کشور اعلام کرد.

وی ادامه داد: اسلامی در این جلسه اعلام کرد که در اولین اقدام، سند راهبردی انرژی اتمی تهیه شد و این سند مبنای ریل‌گذاری برای پیشبرد سازمان شد. در مرحله بعد هم برای این سند، نهادسازی و قابلیت‌سازی شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درباره قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که در مجلس یازدهم به تصویب رسید، اسلامی گفت که این قانون کمک کرد تا سازمان انرژی اتمی با قوت بیشتری حرکت کند.

وی افزود: همچنین اسلامی گزارشی در ارتباط با اکتشاف معادن جدید به منظور تهیه سوخت مورد نیاز هسته‌ای کشور ارائه داد و اشاره کرد به اینکه نقاط معدنی جدیدی فعال شده است.

رضایی بیان کرد: علاوه بر این، رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای تامین سوخت نیروگاه بوشهر به صورت بومی هستند و مشکل بدهی نیروگاه بوشهر در بحث نیروگاهی حل شده است و نگهداری آن کاملاً به صورت بومی است‌. همچنین مطرح شد که نیروگاه اتمی بوشهر در ردیف اول انجمن نیروگاه‌های دنیا قرار گرفته است و تا به امروز به اندازه ۱۰۴ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی کرده و دو برابر هزینه‌ای که برای آن شده، تا الان درآمد داشته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واحد ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر هم فعال است و ۳۵۰۰ نفر در آنجا کار می‌کنند.

رضایی اعلام کرد: بخش بعدی گزارش رئیس سازمان انرژی اتمی درباره توسعه سامانه‌های پرتودهی بود که این سامانه‌ها در حوزه صنایع کشاورزی، مواد غذایی، درمانی و رادیوداروها کاربرد دارند و تا الان هم اثر موفقی داشتند.

رضایی گفت: در ادامه جلسه، اسلامی درباره مواجهه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که چارچوب ما در مواجهه با آژانس، پادمان و NPT است و بخشی از مسائل ما با آژانس حل شده است.

وی اظهار کرد: رئیس سازمان انرژی اتمی اشاره‌های دیگری هم در ارتباط با تولید آثار فاخر هنری در ارتباط با صنعت هسته‌ای، تأمین امنیت مراکز هسته‌ای و سیاست‌های هسته‌ای ارائه کرد و درباره افق تأمین ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای هم تاکید کرد که در حال برنامه‌ریزی برای حرکت به سمت تأمین ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای هستیم.

رضایی توضیح داد: در بخش بعدی برنامه کمیسیون در جلسه صبح امروز نیز درباره شکل‌گیری کمیته‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دوره جدید بحث و بررسی میان اعضا مطرح شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ