نیرنگ زلنسکی با توسل به «وعده صادق»/ شولتز جواب رد داد

اقتصاد ایران: صدر اعظم آلمان درخواست رئیس جمهور اوکراین از کشورهای غربی برای سرنگون کردن موشک‌های روسیه را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از کشورهای غربی که خواستار سرنگون کردن موشک‌های روسیه در حریم هوایی اوکراین شده است را رد کرد.

زلنسکی در جریان چهارمین نشست مجمع سیاسی اروپا در لندن، بار دیگر از متحدان غربی‌اش خواست تا موشک و پهپادهای روسیه را در حریم هوایی اوکراین سرنگون کنند و برای متقاعد کردن غربی‌ها به مبادرت به این کار، به مشارکت آنها در دفع حمله موشکی و پهپادی اخیر ایران (وعده صادق) به تل‌آویو اشاره کرد؛ حمله‌ای که البته راه به جایی نبرد و مواضع مدنظر تهران به طور دقیق هدف قرار گرفت.

شولتز در پاسخ به پرسشی درباره درخواست زلنسکی گفت: معتقدم که چنین اجماعی درباره چنین اقدامی غیر ممکن است. آمریکا نیز درباره این مساله موضعی بسیار روشن دارد.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان اواخر ماه مه گفته بود که برلین و سایر متحدانش، حتی احتمال سرنگون کردن موشک و پهپادهای روسیه را به طور جدی بررسی نمی‌کنند چون این اقدام به معنای مشارکت مستقیم در جنگ است.

این در حالی است که دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان و زلنسکی اوایل جولای پیمان همکاری امنیتی را به امضا رساندند که در آن بندی مرتبط با سازوکاری به چشم می‌خورد که لهستانی‌ها را قادر می‌سازد تا در صورتی که موشک و پهپادهای روسیه به سمت ورشو شلیک شده و در حریم هوایی اوکراین باشند، آنها را سرنگون کنند.

جان کربی، هنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مخالفت با چنین اقدامی گفت که دولت واشنگتن نمی‌خواهد در نتیجه سرنگون شدن موشک‌های روسیه به دست لهستان، شاهد تشدید جنگ باشد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو که به‌زودی جای خود را به مارک روته، نخست وزیر هلند می‌دهد، دوشنبه هفته گذشته مدعی شد که این ائتلاف نظامی به طور مستقیم وارد جنگ اوکراین نخواهد شد و حمایت خود از کی‌یف را در سطح کمک به آنها در سرنگون کردن جنگنده‌های روس محدود می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ