توسعه شعائر اهل‌بیت(ع) گامی مؤثر در همبستگی ایران و عراق است

اقتصاد ایران: رییس ستاد اربعین شهرداری تهران در دیدار با قائم‌مقام تولیت عتبه مقدسه امامین کاظمین(ع)، با اشاره به ظرفیت عظیم اعتاب مقدسه، توسعه شعائر اهل‌بیت علیهم‌السلام را گامی مؤثر در راستای تقویت فرهنگ شیعی و تقویت مناسبات فرهنگی دو ملت ایران و عراق برشمرد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدامین توکلی‌زاده؛ رییس ستاد اربعین شهرداری تهران ضمن حضور در شهر مقدس کاظمین  با مهندس سعد الحجیة؛ قائم‌مقام تولیت عتبه مقدسه امامین کاظمین(ع) دیدار و گفت‌وگو کرد.

توکلی‌زاده در این دیدار با اشاره به ظرفیت عظیم اعتاب مقدسه، توسعه شعائر اهل‌بیت علیهم‌السلام را گامی موثر در راستای تقویت فرهنگ شیعی و تقویت مناسبات فرهنگی دو ملت بزرگ ایران و عراق برشمرد.

وی در ادامه به بیان برخی اقدامات فرهنگی شهرداری تهران از جمله نصب پرچم مقدس امام حسین علیه‌السلام بر فراز برج میلاد تهران اشاره کرد و گفت: تردد سالانه ی 60 میلیونی زائر ایرانی و عراقیِ اعتاب مقدسه در هر دو کشور را فرصتی مغتنم برای فرهنگ و اقتصاد شیعیان برشمرد.

رییس ستاد اربعین شهرداری تهران افزود: اکنون کشور چین با برنامه‌ریزی و ساخت سوغاتی‌های مختلف از جمله سجاده، تسبیح، اسباب‌بازی و … نبض اقتصادی در شهرهای زیارتی را به دست گرفته است، حال آن که ما از این فرصت اقتصادی فرهنگی غافل بوده‌ایم.

وی بیان کرد: می‌توان با برنامه فرهنگی مناسب، سوغات مخصوص هر شهر؛ کربلا، نجف، سامرا، کاظمین، مشهد، قم و …  را با استفاده از ظرفیت نیروی کار افراد مستضعف و محروم طراحی و تولید کرد تا در اختیار زائرین قرار بگیرد. از این فرصت، شیعیان هم بهره اقتصادی می برند و هم اقدامی فرهنگساز مطابق با شئونات و آیین شیعی انجام و تبلیغ می‌شود.

در ادامه این دیدار، مهندس سعد الحجیة نیز با ابراز خرسندی از حضور هیئت ایرانی ستاد اربعین شهرداری تهران، متقابلاً به برخی اقدامات فرهنگی انجام شده در کاظمین اشاره کرد و با تأیید اظهارات توکلی زاده گفت: ما مفتخریم که سوغات مخصوص کاظمین، به تمامی، توسط خدام حرم شریف ساخته و به زائران عرضه می‌شود.

وی در ادامه به ذکر آمار 3 و 4 میلیونی زائران امام کاظم و امام جواد علیهم‌السلام اشاره کرد و گفت: حتی در مراسم عزاداری و رثای امام جعفر صادق علیه‌السلام نیز یک میلیون زائر در کاظمین حضور داشتند.

توکلی‌زاده در پایان از آمادگی ستاد  اربعین شهرداری تهران برای برپایی موکب در ایام شهادت امام کاظم و امام جواد علیهم‌السلام در کاظمین و نیز شهادت عسکریین در شهر سامرا سخن گفت.

در این دیدار، رییس ستاد اربعین شهرداری تهران، مهدی مذهبی؛ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری را به عنوان نماینده شهرداری پایتخت کشورمان در کاظمین معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ