«تزویر فرانسوی»/تایید ممنوعیت حجاب کاروان میزبان در المپیک پاریس!

اقتصاد ایران: ورزشکاران زن فرانسوی از پوشیدن حجاب در جریان بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ منع شدند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، وزیر ورزش فرانسه در آستانه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در بیانیه‌ای ممنوعیت ورزشکاران زن فرانسوی از پوشیدن حجاب را در جریان بازی‌ها تایید کرده است!

آمیلی اودِآ کاستِرا، وزیر ورزش فرانسه در ابتدا ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴ این ممنوعیت را اعلام کرد. او چند رو بعد تایید کرد که هیچ زنی از کاروان فرانسه در جریان بازی‌های المپیک حجاب نخواهد پوشید.

پس از اعلام این ممنوعیت، مارتا هورتادو، سخنگوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای که ۲۶ سپتامبر منتشر شد، این ممنوعیت را «نادرست» و خواند.

عفو بین‌الملل نیز ۲۴ مه به همراه چندین نهاد دیگر با ارسال نامه‌ای درباره این ممنوعیت به کمیته بین‌المللی المپیک، از این نهاد خواستند تا به جد از مقامات ورزش فرانسه بخواهد تا محدودیت‌های اعمال‌شده درباره پوشش و حجاب را چه در المپیک و چه در دیگر رویدادهای ورزشی رفع کنند.

عفو بین‌الملل گفته است که کمیته بین‌المللی المپیک به این نامه پاسخی «ناکافی» داده است. این کمیته در پاسخ مدعی شده که اعمال نظر درباره ممنوعیت حجاب ورزشکاران فرانسوی، در حوزه اختیارات این نهاد نیست و «کشورهای مختلف تعاریف و تفاسیر مختلفی از آزادی مذهب دارند.»

عفو بین‌المللی ۱۶ جولای در بیانیه‌ای اعلام کرد که ممنوعیت حجاب از وجود «استاندارد دوگانه تبعیض‌آمیز در سیاست فرانسه» حکایت دارد. به نوشته این نهاد، ممنوعیت مذکور ناقض مقررات بین‌المللی است. همچنین این نهاد تاکید کرد که این ممنوعیت نمایانگر «تزویر تبعیض‌آمیز» مقامات فرانسه و «ضعف» کمیته بین‌المللی المپیک در آستانه این بازی‌هاست. بازی‌های المپیک تابستانی از ۵ تا ۲۱ مرداد و پارالمپیک ۷ تا ۱۸ شهریور به میزبانی فرانسه برگزار خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ