ترامپ نامزدی حزب جمهوری‌خواه را پذیرفت

اقتصاد ایران: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در همایش ملی حزب جمهوری‌خواه نامزدی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را پذیرفت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پنج روز پس از سوءقصد نافرجام در همایش ملی حزب جمهوری‌خواه به طور رسمی نامزدی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 را پذیرفت. 

او در آخرین روز این گردهمایی که در شهر «میلواکی» برگزار شد ابتدا تلاش کرد پیام وحدت و یکپارچگی ارسال کند اما سرانجام به سیاست‌های «جو بایدن»، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا حمله کرد و از او به عنوان «ضعیف‌ترین» رئیس‌جمهور ایالات متحده نام برد. 

نامزد حزب جمهوری‌خواه سخنانش را با موضوع سوءقصد به جانش آغاز کرد و گفت که گلوله فردی که قصد ترور او داشت کمتر از یک چهارم اینچ تا گرفتن جان او فاصله داشت. 

او گفت: «من امشب نباید اینجا بود. فقط با لطف خدای قادر امشب در اینجا ایستاده‌ام.»

با آنکه ترامپ در این جلسه انتقادهای تندی از سیاست‌های جو بایدن به عمل آورد تنها یک بار نام او را بر سر زبان آورد و از او به عنوان یکی از بدترین روسای جمهور تاریخ ایالات متحده یاد کرد. 

او گفت: «لطمه‌ای که او به این کشور زده غیرقابل تصور است».

او تصریح کرد: «در دولت فعلی، ما واقعا کشوری رو به افول هستیم. داریم با بحران تورمی دست و پنجه نرم می‌کنیم که باعث از دست رفتن توان مالی می‌شود و به درآمدهای خانواده‌های کارگر و کم‌درآمد حمله می‌کند و مردممان را به معنای واقعی کلمه خورد می‌کند». 

ترامپ همچنین مدعی شد که می‌تواند جنگ‌ها را با یک تلفن تمام کند. او همچنین گفت که جنگ‌ اوکراین و جنگ غزه در صورتی که او رئیس‌جمهور ایالات متحده بود هرگز به وقوع نمی‌پیوستند. 

او بخش زیادی از نطقش را هم به حمله به مهاجران اختصاص داد و گفت: «آنها از زندان می‌آیند. از آسایشگاه‌های روانی و دار المجانین می‌آیند» و در ادامه از چندین نفر که ادعا می‌کرد توسط مهاجران غیرقانونی در آمریکا به قتل رسیده‌اند نام برد. 

نامزد حزب جمهوری‌خواه در بخش دیگری از سخنانش ادعاهای تکذیب‌شده‌اش درباره ایران را هم تکرار کرد. او گفت: «زمانی که من رئیس‌جمهور بود ایران ورشکسته شده بود. حالا آنها 250 میلیارد دلار دارند که همه‌اش را در دو و نیم سال گذشته به دست آورده‌اند.»

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده همچنین ادعا کرده که ایران آماده بوده با دولت او «معامله» بکند. 

ترامپ ادعای وقوع تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 را هم تکرار کرد و گفت اجازه نخواهد داد این اتفاق دوباره تکرار شود. 

انتهای پیام/  

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ